Groeiende populariteit smartphones vormt uitdaging voor klantenservice
Persbericht van Vodafone Libertel NV
Vodafone werft 140 medewerkers voor specialistisch serviceteam gericht
op smartphones, tablets en mobiel internet
Amsterdam, 3 november 2011 - Vodafone Nederland richt een speciaal
serviceteam op om klanten te helpen met vragen gericht op smartphones,
tablets en mobiel internet. Dit is nodig omdat de groeiende
populariteit van smartphones en tablets leidt tot meer specialistische
vragen die meer persoonlijke aandacht vragen van servicemedewerkers.
Deze zogenaamde Smartphone Crew bestaat uit 140 nieuw geworven
medewerkers die bij de verschillende klantcontactpunten worden ingezet,
zoals het webcare team, de telefonische klantenservice en op de
winkelvloer. Dit serviceteam heeft nadrukkelijk geen verkoopfunctie,
maar zal zich fulltime richten op het verlenen van service aan
smartphone- en tabletgebruikers. De Smartphone Crew start op 11
november en is onderdeel van een reeks initiatieven ter verbetering van
de klantervaring via de verschillende klantcontactpunten bij Vodafone.
De medewerkers van de Smartphone Crew helpen klanten bijvoorbeeld op
weg na aankoop van een smartphone of tablet. Zo kunnen ze in de winkel
helpen de contacten van de oude telefoon op het nieuwe toestel over te
zetten, e-mail en internet in te stellen en geven ze klanten tips om
optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden. Tevens is de Smartphone
Crew te benaderen voor bestaande klanten die vragen hebben over het
gebruik van mobiel internet via smartphones of tablets.
De medewerkers van dit specialistische serviceteam worden verspreid
over de verschillende klantcontactpunten. Per 11 november zijn deze
medewerkers via Vodafone's online en telefonische kanalen te benaderen.
Op de winkelvloer zal de Smartphone Crew ook vanaf die datum te vinden
zijn in 29 Vodafone Winkels, wat geleidelijk wordt uitgebreid. De
medewerkers zijn te herkennen aan hun kleding.
Bart Hofker, Directeur Consumenten Markt: "We zien dat het gebruik van
smartphones, tablets en mobiel internet een enorme vlucht heeft
genomen. Dit biedt klanten meer mogelijkheden maar levert ook meer
specifiekere vragen aan ons op. Met de recente uitbreiding van ons
winkelnetwerk wordt persoonlijk contact laagdrempeliger, maar binnen
onze organisatie willen we klanten nog gerichter kunnen helpen door een
aparte ingang te bieden voor dit type vragen."
Op dit moment worden de 140 nieuwe medewerkers van de Smartphone Crew
opgeleid. Op 11 november start een reclamecampagne waarin leden van de
Smartphone Crew ook zelf de hoofdrol spelen.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Indien u geen persberichten meer wilt ontvangen van Vodafone, klik
hier.
Over Vodafone Libertel B.V.
Vodafone Nederland is het tweede mobiele telecommunicatiebedrijf in
Nederland op basis van omzet en winstgevendheid en heeft ruim 5,1
miljoen klanten per 30 juni 2011. De hoofdkantoren zijn gevestigd in
Maastricht en Amsterdam. Daarnaast is er een kantoor in Eindhoven.
Vodafone Nederland maakt deel uit van Vodafone Group, in omzet een van
's werelds meest vooraanstaande mobiele communicatie bedrijven met
circa 382 miljoen klanten. Vodafone heeft momenteel deelnemingen in
aandelenkapitalen in meer dan 30 landen verspreid over vijf continenten
en meer dan 40 partnernetwerken wereldwijd. Voor meer informatie, ga
naar www.vodafone.nl en www.vodafone.com.
*
Razende Robot Reporter