Interpolis lanceert game op Facebook die inzicht geeft in risico's
Persbericht van Interpolis
Met de preventiegame 'Villa Rampspoed' geeft Interpolis bezoekers van
Facebook inzicht in risico's in huis en laat ze ontdekken welke
preventieve maatregelen zij kunnen nemen om deze risico's te
verkleinen. Hiermee speelt Interpolis in op de 'gamification-trend',
waarbij de boodschap is verpakt in een spel.
Preventiecampagne Interpolis
De game maakt deel uit van de preventiecampagne van Interpolis. Volgens
de verzekeraar is verzekeren niet de enige oplossing om met risico's om
te gaan; preventie is een gemakkelijke en eenvoudige manier om schade
te voorkomen of beperken. Met preventie kunnen consumenten het heft in
eigen hand nemen en schade beperken of voorkomen. Op termijn is
Interpolis van plan om klanten die hun schadelast succesvol beperken
met preventiemaatregelen korting op de premie te geven.
Voorkomen is beter dan verzekeren
De preventiegame van Interpolis biedt een laagdrempelige educatieve
leeromgeving, waarin spelers de risico's van brand, inbraak en
waterschade leren herkennen. Games zijn niet alleen leuk om te spelen,
maar brengen ook de boodschap op een effectieve manier over. Bovendien
denkt Interpolis met de game de spelers aan te zetten tot
gedragsverandering. Doordat de speler in een herkenbare omgeving wordt
geconfronteerd met de preventieboodschap van Interpolis, begrijpt hij
sneller dat voorkomen van schade beter is dan verzekeren.
Villa Rampspoed
De setting van de game is 'Villa Rampspoed'. Een prachtige villa met
veel gevaren die verholpen moeten worden. De speler moet er voor zorgen
dat Villa Rampspoed zo snel mogelijk weer veilig wordt. Dit doet hij
door de gevaren op te sporen, het goed beantwoorden van quizvragen en
het succesvol uitspelen van de minigames. Alle spelelementen zijn
volledig gericht op het veiliger maken van de villa en
vertegenwoordigen de meest voorkomende risico's in huis. De game is
gemaakt in samenwerking met Hub Creations B.V.
Congres
Tijdens het E-financials congres van Emerce op 3 november in Bussum
gaat Marion Blankers, marketeer bij Interpolis, dieper in op de wijze
waarop Interpolis social media succesvol inzet om invulling te geven
aan de Glashelder strategie. Onderdeel van de presentatie is de
Facebook game 'Villa Rampspoed'. De game is te vinden op:
www.facebook.com/interpolis
Voor meer informatie:
Interpolis / Communicatie & Merkmanagement
woordvoerder / communicatieadviseur
Ria Luichies
Spoorlaan 298 / 5017 JZ Tilburg
Postbus 90106 / 5000 LA Tilburg
T (013) 462 39 21 / M (06) 514 830 95
g.luichies@interpolis.nl
Links:
http://newsclipper.nl/news/id/1116
Razende Robot Reporter