Interpolis lanceert game op Facebook die inzicht geeft in risico's

Persbericht van Interpolis

Met de preventiegame 'Villa Rampspoed' geeft Interpolis bezoekers van Facebook inzicht in risico's in huis en laat ze ontdekken welke preventieve maatregelen zij kunnen nemen om deze risico's te verkleinen. Hiermee speelt Interpolis in op de 'gamification-trend', waarbij de boodschap is verpakt in een spel.

Preventiecampagne Interpolis
De game maakt deel uit van de preventiecampagne van Interpolis. Volgens de verzekeraar is verzekeren niet de enige oplossing om met risico's om te gaan; preventie is een gemakkelijke en eenvoudige manier om schade te voorkomen of beperken. Met preventie kunnen consumenten het heft in eigen hand nemen en schade beperken of voorkomen. Op termijn is Interpolis van plan om klanten die hun schadelast succesvol beperken met preventiemaatregelen korting op de premie te geven.

Voorkomen is beter dan verzekeren
De preventiegame van Interpolis biedt een laagdrempelige educatieve leeromgeving, waarin spelers de risico's van brand, inbraak en waterschade leren herkennen. Games zijn niet alleen leuk om te spelen, maar brengen ook de boodschap op een effectieve manier over. Bovendien denkt Interpolis met de game de spelers aan te zetten tot gedragsverandering. Doordat de speler in een herkenbare omgeving wordt geconfronteerd met de preventieboodschap van Interpolis, begrijpt hij sneller dat voorkomen van schade beter is dan verzekeren.

Villa Rampspoed
De setting van de game is 'Villa Rampspoed'. Een prachtige villa met veel gevaren die verholpen moeten worden. De speler moet er voor zorgen dat Villa Rampspoed zo snel mogelijk weer veilig wordt. Dit doet hij door de gevaren op te sporen, het goed beantwoorden van quizvragen en het succesvol uitspelen van de minigames. Alle spelelementen zijn volledig gericht op het veiliger maken van de villa en vertegenwoordigen de meest voorkomende risico's in huis. De game is gemaakt in samenwerking met Hub Creations B.V.

Congres
Tijdens het E-financials congres van Emerce op 3 november in Bussum gaat Marion Blankers, marketeer bij Interpolis, dieper in op de wijze waarop Interpolis social media succesvol inzet om invulling te geven aan de Glashelder strategie. Onderdeel van de presentatie is de Facebook game 'Villa Rampspoed'. De game is te vinden op: www.facebook.com/interpolis

Voor meer informatie:
Interpolis / Communicatie & Merkmanagement
woordvoerder / communicatieadviseur
Ria Luichies
Spoorlaan 298 / 5017 JZ Tilburg
Postbus 90106 / 5000 LA Tilburg
T (013) 462 39 21 / M (06) 514 830 95
g.luichies@interpolis.nl

Links:
http://newsclipper.nl/news/id/1116



Razende Robot Reporter