FloraHolland


Nieuwe bedrukking bloemendozen officieel onthuld op FloraHolland Trade Fair

FloraHolland (3 november 2011) - Vanmorgen is de complete nieuwe bedrukkingslijn voor de bloemendozen officieel onthuld door Servaas van der Ven, manager Concernlogistiek van FloraHolland. Servaas: `Ruim 50 miljoen dozen zullen komend jaar de keten verfrissen met hun nieuwe uiterlijk.'

De huidige bedrukking van de eenmalige dozen dateert uit 1996. De bedrukking van de meermalige doos is ruim tien jaar oud. Tijd voor een nieuwe, frisse uitstraling vinden zowel kwekers als kopers. In de nieuwe bedrukking is rekening gehouden met een aantal belangrijke wensen vanuit de keten. De herkenbare uniforme ketendoos versterkt in het verkoopkanaal de uitstraling van Holland Bloemenland, biedt profileringsmogelijkheden voor kwekers en ondersteunt de productverkoop beter.

FloraHolland heeft de nieuwe bedrukkingslijn in samenwerking met kwekers, kopers, de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijprodukten (VGB) en Bloemenbureau Holland ontwikkeld. Onlangs zijn de eerste nieuwe Cymbidium-dozen en Amaryllis-dozen in gebruik genomen. De introductie van de overige veertien eenmalige bloemendozen vindt de komende weken gefaseerd plaats. De meest gebruikte meermalige doos, de chrysanten-/leliedoos, wordt in 2012 rond eind januari in gebruik genomen. Kwekers kunnen de dozen met oude bedrukking vooralsnog aan blijven voeren op de klok.

De nieuwe bedrukking is gezamenlijk onthuld door een vertegenwoordiging van de betrokken partijen, v.l.n.r. Paul van den Berg, adviseur Verpakkingen van FloraHolland en projectleider, Ed van de Genugten van Bloemenbureau Holland, Willem van Holstein van Holstein Flowers en Anton Bril van de VGB.