Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Nieuwe samenwerking op het gebied van binnenlands toerisme
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) gaat een
driejarige samenwerking aan met reclame- en mediabureau Zilte Zaken.
Doel van de samenwerking is om gezamenlijk het binnenlands toerisme te
(blijven) promoten. Met OntmoetNL wordt een onlineplatform gecreëerd om
vakanties in eigen land te stimuleren.
Bezuiniging bestemming Nederland
Ruim de helft van de Nederlandse bevolking gaat een of meerdere keren
per jaar op vakantie in eigen land en geeft daarbij bijna 3 miljard
euro uit. Het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
is voornemens te bezuinigen op de marketing van de bestemming
Nederland. Hoewel het politieke proces hierover nog niet is afgerond,
werkt het NBTC verder aan de plannen voor de toekomst, ook op het
gebied van binnenlands toerisme.
Belang binnenlandpromotie
Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "Gezien het belang van de
binnenlandse vakantiemarkt, vindt het NBTC het belangrijk dat er
permanent aandacht is voor Nederland als vakantieland. Het NBTC blijft
activiteiten op de binnenlandse markt ontplooien als onderdeel van
landoverstijgende initiatieven, bijvoorbeeld in combinatie met de
Duitse en Belgische markt. Voor de overige binnenlandse activiteiten
zoekt het NBTC de samenwerking met reclame- en mediabureau Zilte
Zaken. Deze samenwerking past binnen de strategie van het NBTC om zo
veel mogelijk relevante partners en middelen te bundelen ter vergroting
van de marketingkracht voor Nederland."
OntmoetNL
Fred Winkel, Zilte Zaken: "Vanaf 2012 neemt Zilte Zaken onder andere de
coördinatie van `Lekker weg met groepen' over. Daarnaast ontplooien wij
onder de noemer OntmoetNL diverse activiteiten om binnenlandse
vakanties op een nieuwe en eigentijdse manier te stimuleren. Daarbij
zullen wij gebruikmaken van het welbekende merk `Lekker weg in eigen
land', dat het NBTC in licentie aan ons ter beschikking stelt. Met deze
stevige basis kijken wij ernaar uit om vakanties in eigen land continu
onder de aandacht te brengen."