Gemeente Boxmeer
Omgevingsvergunning
Omgevingsvergunningen week 44
Vergadering Welstandscommissie
De welstandscommissie adviseert de gemeente over het uiterlijk van
gebouwen en bouwwerken. Zij doet dit op basis van de gemeentelijke
welstandsnota.
De bouwplannen worden beoordeeld tijdens de wekelijkse vergaderingen
van deze commissie, elke week op de donderdagochtend.
In de even weken vinden de vergaderingen plaats in het gemeentehuis,
Raadhuisplein 1 in Boxmeer. In de oneven weken in het gemeentehuis
Cuijk.
De eerstvolgende welstandsvergadering is op donderdag 3 november
2011.De agenda voor de betreffende vergadering is vanaf woensdagmiddag
14.00 uur voor iedereen in te zien bij de publieksbalie in het
gemeentehuis.
Omgevingsvergunningen aangevraagd
In de afgelopen week zijn de volgende reguliere aanvragen voor
omgevingsvergunning ingediend:
o Oprichten stal, Urlingsestraat 1, Oeffelt (23 oktober 2011);
o Bouwen nieuw regiokantoor Rabobank Land van Cuijk en Maasduinen,
Zuster Bloemstraat 20, Beugen (17 oktober 2011);
o Aanleggen inrit, Bocstraat 2, Boxmeer (24 oktober 2011).
Bovenstaande aanvragen hebben betrekking op aanvragen voor
omgevingsvergunning waarop de reguliere procedure van toepassing is.
Voor reguliere aanvragen is de beslistermijn 8 weken of 14 weken als de
beslistermijn is verlengd.
U kunt als derde- belanghebbenden geen bezwaar maken tegen ingediende
aanvragen en (eventuele) verlengingsbesluiten. Dat kan pas nadat er op
de aanvragen is beslist.
Omgevingsvergunningen verleend
Afgelopen week zijn onderstaande omgevingsvergunningen verleend. Deze
vergunningen zijn verzonden op 27 oktober 2011.
o Oprichten woonhuis met garage/berging, Korte St. Janslaan 1, Sambeek;
o Verwijderen asbestdak en plaatsen ijzeren dakpannen schuur,
Kamphoefweg 2a, Overloon;
o Vernieuwen dakkapel, plaatsen nieuwe dakkapel, van Sasse van
Ysseltstraat 35, Boxmeer;
o Oprichten vleesvarkensstal, Heihekkenseweg 2, Sambeek.
Zij die menen door de verlening van één of meer van deze
omgevingsvergunningen rechtstreeks in hun belang te zijn getroffen,
kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht bij
burgemeester en wethouders van Boxmeer daartegen bezwaar maken binnen
zes weken met ingang van de dag na bekendmaking (verzenddatum). Het
bezwaarschrift moet worden ondertekend en bevat tenminste naam en adres
van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit
waartegen het bezwaar zich richt en de gronden van het bezwaar. Het
bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van burgemeester
en wethouders Postbus 450, 5830 AL Boxmeer.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit
niet.
Daartoe dient op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet
bestuursrecht, indien- gelet op de betrokken belangen- onverwijlde
spoed dit eist, gelijktijdig met of na het maken van bezwaar een
voorlopige voorziening gevraagd te worden bij de voorzieningenrechter
van de Rechtbank, sector bestuursrecht, Postbus 90.125, 5200 MA `s
Hertogenbosch.
De vergunningen t.b.v. slopen treden in werking daags na afloop van de
bezwarentermijn, (dat is zes weken na verzending van de vergunning).
Wanneer gedurende de bezwaartermijn een bezwaarschrift wordt ingediend
en een verzoek tot voorlopige voorziening is gedaan, wordt de
vergunning niet van kracht en mag niet tot de werkzaamheden worden
overgegaan voordat op het ingediend verzoek om voorlopige voorziening
is beslist.
Indien u vragen heeft over een omgevingsvergunning dan kunt u contact
opnemen met de afdeling Vergunningen van de gemeente Boxmeer,
bereikbaar op werkdagen (bij voorkeur) tussen 08.30 en 12.15 uur op
telefoonnummer 0485-585911.