Gemeente Boxmeer


Omgevingsvergunning

Omgevingsvergunningen week 44

Vergadering Welstandscommissie
De welstandscommissie adviseert de gemeente over het uiterlijk van gebouwen en bouwwerken. Zij doet dit op basis van de gemeentelijke welstandsnota.
De bouwplannen worden beoordeeld tijdens de wekelijkse vergaderingen van deze commissie, elke week op de donderdagochtend.

In de even weken vinden de vergaderingen plaats in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Boxmeer. In de oneven weken in het gemeentehuis Cuijk.

De eerstvolgende welstandsvergadering is op donderdag 3 november 2011.De agenda voor de betreffende vergadering is vanaf woensdagmiddag 14.00 uur voor iedereen in te zien bij de publieksbalie in het gemeentehuis.

Omgevingsvergunningen aangevraagd
In de afgelopen week zijn de volgende reguliere aanvragen voor omgevingsvergunning ingediend:
o Oprichten stal, Urlingsestraat 1, Oeffelt (23 oktober 2011); o Bouwen nieuw regiokantoor Rabobank Land van Cuijk en Maasduinen, Zuster Bloemstraat 20, Beugen (17 oktober 2011); o Aanleggen inrit, Bocstraat 2, Boxmeer (24 oktober 2011).

Bovenstaande aanvragen hebben betrekking op aanvragen voor omgevingsvergunning waarop de reguliere procedure van toepassing is. Voor reguliere aanvragen is de beslistermijn 8 weken of 14 weken als de beslistermijn is verlengd.

U kunt als derde- belanghebbenden geen bezwaar maken tegen ingediende aanvragen en (eventuele) verlengingsbesluiten. Dat kan pas nadat er op de aanvragen is beslist.

Omgevingsvergunningen verleend
Afgelopen week zijn onderstaande omgevingsvergunningen verleend. Deze vergunningen zijn verzonden op 27 oktober 2011. o Oprichten woonhuis met garage/berging, Korte St. Janslaan 1, Sambeek; o Verwijderen asbestdak en plaatsen ijzeren dakpannen schuur, Kamphoefweg 2a, Overloon;
o Vernieuwen dakkapel, plaatsen nieuwe dakkapel, van Sasse van Ysseltstraat 35, Boxmeer;
o Oprichten vleesvarkensstal, Heihekkenseweg 2, Sambeek.

Zij die menen door de verlening van één of meer van deze omgevingsvergunningen rechtstreeks in hun belang te zijn getroffen, kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht bij burgemeester en wethouders van Boxmeer daartegen bezwaar maken binnen zes weken met ingang van de dag na bekendmaking (verzenddatum). Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en bevat tenminste naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt en de gronden van het bezwaar. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders Postbus 450, 5830 AL Boxmeer.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet.
Daartoe dient op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, indien- gelet op de betrokken belangen- onverwijlde spoed dit eist, gelijktijdig met of na het maken van bezwaar een voorlopige voorziening gevraagd te worden bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector bestuursrecht, Postbus 90.125, 5200 MA `s Hertogenbosch.

De vergunningen t.b.v. slopen treden in werking daags na afloop van de bezwarentermijn, (dat is zes weken na verzending van de vergunning). Wanneer gedurende de bezwaartermijn een bezwaarschrift wordt ingediend en een verzoek tot voorlopige voorziening is gedaan, wordt de vergunning niet van kracht en mag niet tot de werkzaamheden worden overgegaan voordat op het ingediend verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Indien u vragen heeft over een omgevingsvergunning dan kunt u contact opnemen met de afdeling Vergunningen van de gemeente Boxmeer, bereikbaar op werkdagen (bij voorkeur) tussen 08.30 en 12.15 uur op telefoonnummer 0485-585911.