Universiteit van Amsterdam

Hoe geloofwaardig is customer media?


Oratie Customer media

donderdag 3 november, 16.00 uur

Dhr. prof. dr. P. Kerkhof, hoogleraar Customer Media: Customer media in een sociaal medialandschap Binnen de communicatie van organisaties nemen eigen media en eigen content een steeds belangrijkere positie in naast meer traditionele communicatiemiddelen als reclame. Deze zogeheten customer media vinden we in de brievenbus in de vorm van customer magazines, maar steeds vaker vinden we ze in de vorm van online magazines, apps op mobiele apparaten, Facebook-pagina's en Twitteraccounts van merken. Ze hebben veelal als doel klanten aan een merk te binden. Peter Kerkhof verricht onderzoek naar de rol van customer media in het bereiken en het binden van consumenten die steeds meer online hun mening vormen over diensten, producten en merken. In zijn oratie gaat hij in op de geloofwaardigheid van customer media. Die geloofwaardigheid komt deels tot stand in de directe omgang met consumenten in sociale media, bijvoorbeeld in de vorm van webcare. Maar de brievenbus blijft belangrijk: customer magazines hebben een hoog bereik en hoogwaardige redactionele content kan bij grote groepen klan ten een belangrijke bijdrage leveren aan de geloofwaardigheid van een merk.
Locatie: Aula van de UvA, Singel 411, Amsterdam.