Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Aalsmeer, 3 november 2011

'The future according to Florimex'
Florimex gaat verschil maken in sierteeltmarkt

Met het reuzenrad van de Parade op de achtergrond heeft Timo Huges, algemeen directeur van Bloemenveiling Flora Holland, gisteren het nieuwe hoofdkantoor van de Florimex Group officieel geopend. In het immense pand aan de bloemenveiling in Aalsmeer werd in aanwezigheid van directie, medewerkers, aandeelhouders, vakgenoten en klanten uit binnen- en buitenland het glas geheven op de nieuwe toekomst van een bloeiend bedrijf.

Om Timo Huges de opening te laten verrichten, was geen willekeurige keuze van Florimex. De directies van beide partijen hebben regelmatig gesprekken met elkaar over de toekomst van de sierteeltmarkt. In zijn toespraak stond Huges dan ook stil bij de indrukwekkende initiatieven die Florimex op dit moment laat zien om veranderingen in de branche te bewerkstelligen. Samenwerken met partners in de markt is hier een goed voorbeeld van. In dat samenwerken ligt volgens de eerste man van Flora Holland, dat overigens sinds vandaag het predicaat Koninklijk mag dragen, de toekomst. De eerste resultaten van de nieuwe strategie zijn al zichtbaar. Uit de cijfers van de inkopen van Florimex bij Flora Holland blijkt dat Florimex stevig in de lift zit. En sinds de komst van CEO Atze Bosma, begin dit jaar, schrijft het bedrijf weer zwarte cijfers.

Duurzame toekomst
Florimex hoort tot de top vijf van professionele spelers in de im- en exportmarkt van bloemen en planten. Een markt, die er spreekwoordelijk niet al te rooskleurig uit ziet. 'Het handelsklimaat is op dit moment als een storm, waarvan het einde niet direct in zicht is', zegt Atze Bosma, CEO van de Florimex Group. 'Maar', vervolgt hij zijn toespraak: 'in tijden van storm gaan sommige mensen schuilen, andere gaan windmolens bouwen. Het is onze strategie om windmolens te bouwen.'

Tegen het decor van de Parade liet Bosma vervolgens zien op welke strategische punten Florimex de komende jaren het verschil wil gaan maken. Deze strategische uitgangspunten werden gevisualiseerd in de stands Trend Theatre, Sunstainable Partners, 26 x 2 Weeks, One-stop-shop en Florimex Academy. Om te benadrukken dat het Florimex menens is om duurzame veranderingen in de markt door te voeren, had de organisatie de hand weten te leggen op de NUNA, de op zonne-energie rijdende racewagen, die gebouwd is als symbool voor een duurzame toekomst.

De Florimex Group
Betula 11
1424 LH De Kwakel (VBA-Zuid)

Noot voor de redactie (