Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

KPN trakteert 1.100 Resto VanHartegasten op schaatsevent Band tussen KPN en Resto VanHarte sterk

Amsterdam, 4 november 2011 - KPN trakteerde vandaag 1.100 Resto VanHartegasten op een bijzonder dagje uit. Vanuit het hele land kwamen bussen met gasten van Resto VanHarte naar het Thialf om de KPN NK Afstanden te zien. Als hoofdsponsor van het schaatsen in Nederland nodigde KPN de gasten van Resto VanHarte uit om dit evenement mee te maken. Ongeveer 200 KPN-medewerkers zetten zich vrijwillig in om de dag te begeleiden. Resto VanHarte heeft al drie jaar een partnership met het Mooiste Contact Fonds van KPN. Samen stimuleren zij sociaal contact tussen mensen.

KPN trakteert
Van Groningen tot Tilburg, vanuit maar liefst 17 plaatsen in het land reisden bussen met in totaal 1.100 Resto VanHartegasten naar Heerenveen. De Resto's die te ver van Heerenveen liggen, werden omgebouwd tot mini-schaatstempels waar de wedstrijden op een groot scherm werden gevolgd. De Resto VanHartegasten hebben enorm genoten van het speciale uitstapje. Een groep Marokkaanse vrouwen ervoer het als een schoolreisje en stond al te dansen in de bus. Ook de KPN-vrijwilligers vonden het een bijzondere dag: "Het is erg leuk dat wij zoveel mensen van het schaatsen en de sfeer in het Thialf kunnen laten genieten." KPN is hoofdsponsor van het schaatsen in Nederland. Resto VanHarte heeft een partnership met het Mooiste Contact Fonds van KPN. Vandaag kwamen sport en maatschappelijke sponsoring van KPN samen in het Thialf.

Bijzonder partnership
Het Mooiste Contact Fonds en Resto VanHarte hebben een gemeenschappelijk doel: sociaal contact mogelijk maken. Met het stimuleren van sociaal contact tussen mensen gaan zij niet alleen sociaal isolement tegen, maar bevorderen ook integratie en onderling begrip. Eind dit jaar eindigt het partnership na drie succesvolle jaren. Het Mooiste Contact Fonds gaat dan weer andere maatschappelijke organisaties ondersteunen. Om de sterke band tussen KPN en Resto VanHarte te benadrukken werd er in stijl afscheid genomen met dit grote schaatsevenement.

Win-win
De samenwerking in de afgelopen drie jaar bestond uit verschillende onderdelen. Zo hebben ongeveer 2.500 medewerkers van KPN zich vrijwillig ingezet in de Resto's in het land en tijdens feestelijke kerstdiners en lunches op de hoofdkantoren van KPN. Ze hielpen met koken, tafels dekken en bedienen en organiseerden bijzondere activiteiten tijdens de Resto-avonden. Ook heeft het KPN Mooiste Contact Fonds Resto VanHarte financieel ondersteund, bijvoorbeeld bij de opstart van 15 Resto's. Er is gezamenlijk een kookboek uitgegeven en KPN-medewerkers hebben Resto VanHartegasten kennis laten maken met internet via interactieve workshops in de Resto's en de ComputerPlusbus. De samenwerking heeft ook KPN veel opgeleverd, zoals hoge interne betrokkenheid van de medewerkers.

Over Resto VanHarte
Resto VanHarte is het gastvrije en betaalbare buurtrestaurant waar ontmoetingen centraal staan. Resto VanHarte biedt buurtgenoten uit diverse culturen, generaties en religies een warm en dynamisch platform voor het leggen van nieuwe contacten. Dat is hard nodig, want 1 op de 3 Nederlanders voelt zich eenzaam. Samen met buurtprofessionals, zoals de wijkagent, maatschappelijk werker en dominee, doorbreekt Resto VanHarte het sociaal isolement en bundelt buurtkracht. Resto VanHarte biedt gasten, vrijwilligers en stagiairs kansen om aan het werk te gaan. Resto VanHarte is een professionele organisatie zonder winstoogmerk en wordt mogelijk gemaakt door donateurs, sponsors en vrijwilligers. Dankzij hen en de samenwerking met bedrijven en de overheid weet Resto VanHarte in ruim 25 buurtrestaurants jaarlijks meer dan 85.000 maaltijden op tafel te zetten. www.restovanharte.nl

Over KPN Mooiste Contact Fonds
Het KPN Mooiste Contact Fonds (www.kpnmooistecontactfonds.nl) is een initiatief dat sociaal contact voor iedereen mogelijk wil maken. Steeds meer mensen missen sociaal contact, terwijl het zo essentieel is voor hun welzijn. Via het KPN Mooiste Contact Fonds helpen medewerkers van KPN mensen voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is. KPN realiseert dit met inzet van vrijwilligers, ICT-oplossingen en financiële middelen.
---

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht