Ingezonden persbericht


David Gwilliam nieuwe Chief Finance Officer van PepsiCo Nederland

Utrecht, 4 november 2011 - Per 1 januari 2012 is David Gwilliam (41) de nieuwe Chief Financial Officer (CFO) van PepsiCo Nederland. Gwilliam volgt Bruno Boucquillon op die recent de rol van CFO regio West-Europa op zich heeft genomen. Gwilliam zal deel uit gaan maken van het Nederlandse leadershipteam.

Gwilliam begon vijftien jaar geleden bij PepsiCo U.K. waar hij binnen een tijdsbestek van negen jaar een aantal belangrijke financiële functies bekleedde binnen de divisies Business Planning, Revenue Management en Financial Sales Planning. In 2007 maakte Gwilliam een cross-functionele stap richting Operations in Genève, waar hij begon als Operations Planning Director. Kort daarop volgde de rol van Director Material Purchasing & Inbound Supply in Bern, Zwitserland.

In zijn laatste functie als Senior Director of Strategy and M&A Europe Sector was Gwilliam verantwoordelijk voor de ontwikkeling van PepsiCo's Europese fusie- en overnamestrategie. Hij bekleedde deze functie tot vorige maand.

"De ruime financiële en bedrijfskundige ervaring van Gwilliam zullen van grote waarde zijn voor het bereiken van onze ambitieuze Nederlandse doelstelling op het gebied van business planning, revenue management en financial control", aldus Richard den Hollander, general manager PepsiCo Nederland. "We streven hierbij naar duurzame groei op zowel financieel als maatschappelijk vlak door voortdurende verbetering van onze producten en werkomgeving en door onze impact op het milieu zoveel mogelijk te verminderen."

Gwilliam is zeer gedreven op het gebied van talentontwikkeling en heeft veel ervaring met het ontwikkelen van bekwame teams. Dit sluit uitstekend aan bij PepsiCo's Performance with Purpose* visie, waarbij het ontwikkelen van talentvolle medewerkers één van de focuspunten is.

Voordat Gwilliam vijftien jaar geleden bij PepsiCo begon, werkte hij gedurende vijf jaar als Financial Controller bij TI Group PLC U.K. Hij is afgestudeerd wiskundige aan de Swansea University in Wales.


* Performance with Purpose is onze visie op hoe we ondernemen. Wij zijn ervan overtuigd dat ons financiële succes - Performance - hand in hand moet gaan met onze maatschappelijke verantwoordelijkheid - Purpose. Alleen op deze manier kunnen we duurzaam groeien. Deze overtuiging is diep verankerd in onze bedrijfsstrategie en is terug te vinden in alles wat we doen.

###

Over PepsiCo
Met bekende sterke merken als Pepsi, 7-up, Tropicana, Quaker Cruesli, Lay's, Doritos, Duyvis en Smiths staat PepsiCo in Nederland in de Top 6 van voedingsmiddelenbedrijven. In Nederland zijn er voor PepsiCo 850 mensen werkzaam op vier vestigingen, waaronder drie productielocaties. Meer informatie vindt u op: www.pepsico.nl

PepsiCo biedt 's werelds grootste miljardenportfolio van merken in voedingsmiddelen en dranken. Deze zijn ondergebracht in 19 verschillende productlijnen die elk een retailomzet van meer dan 1 miljard dollar per jaar genereren. Onze hoofdbedrijven - Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay en Pepsi Cola - maken ook honderden andere smaakvolle voedingsmiddelen en dranken met wereldwijd gerespecteerde en gevestigde namen. De netto-opbrengst van de groep bedraagt ca. 60 miljard dollar. Wereldwijd zijn werknemers van PepsiCo verbonden door een gezamenlijke visie op duurzame groei, Performance with Purpose. Daartoe investeren we in een gezonde toekomst voor mens en omgeving. En dat leidt volgens ons ook tot een succesvollere toekomst voor PepsiCo. Wij bieden een breed scala voedingsmiddelen en dranken dat is aangepast aan de lokale smaak; wij beperken onze milieu-impact zo veel mogelijk door innovatie, energie- en waterbesparing en minimaal gebruik van verpakkingen; wij bieden onze medew erkers een prettige werkomgeving en wij respecteren en ondersteunen de lokale gemeenschappen waarin we actief zijn, ook in de vorm van investeringen. PepsiCo heeft sinds dit jaar de nummer één positie in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) in de Food and Beverage Supersector, binnen de drankensector bekleedt PepsiCo de nummer één positie voor een derde opeenvolgend jaar. Meer informatie vindt u op www.pepsico.com.

Volg PepsiCo via:


· Twitter (@PepsiCo)

· Facebook

· PepsiCo blogs

· PepsiCo persberichten

· PepsiCo multimedia

· PepsiCo video's