Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hilversum, 04-11-2011

AVRO START MET NED 3 EN BUREAU PROMOTIE PODIUMKUNSTEN UNIEKE PITCH VOOR TV LAB

De AVRO, Nederland 3 en Bureau Promotie Podiumkunsten hebben de handen ineengeslagen. In het kader van TV Lab 2012 krijgen theatermakers de kans een zelfbedacht crossmediaal video format te pitchen, gericht op de doelgroep van Nederland 3, 20 - 34 jaar. Uit de inzendingen en bijbehorende pitches wordt één format gekozen, dat in productie gaat en ook wordt uitgezonden.

De drie organisaties willen de podiumkunsten en theatermakers helpen om het publiek tussen de 20 en 34 jaar beter te bereiken. Door het bedenken van een verrassend vernieuwend en interactief video format van 25 minuten, maken theatermakers de kans op een nieuw programma voor een jong publiek. Het format is gericht op, of maakt gebruik van jong publiek. 'Think Big'; genre mixen, maffe combinaties, unieke performers, live, unieke combinaties met theatervoorstellingen of verrassende eenvoud. Alles kan, als het maar geen registraties betreft.

Op 27 oktober is de pitch officieel gestart bij de AVRO. Meer dan 100 geïnteresseerde theatermakers en podiumkunstenaars werden in een overvolle informatieve bijeenkomst gebriefd en zijn aan de slag gegaan met het ontwikkelen van de formats. Deelnemers kunnen tot 15 januari hun video format indienen. Daarna zal een jury, samengesteld uit de drie organisaties beoordelen welk format het meest geschikt is, op basis van aantrekkelijkheid, innovatie, creativiteit en de combinatie met creatief podiumkunstenproces.

Op 1 februari wordt de winnaar bekend gemaakt en in mei start de productie onder inhoudelijke verantwoordelijkheid van de AVRO. Tijdens de Week van TV Lab eind augustus 2012 wordt het programma uitgezonden op Nederland 3.

Voor meer informatie over TV Lab Podiumkunsten kijk op tvlab.nl en/of kijk op: kunst.avro.nl