Liefhebbers van latte macchiato hebben drukker sociaal leven

Persbericht van Friesche Vlag

Mensen die regelmatig latte macchiato drinken, hebben een drukker sociaal leven en genieten meer van de koffiemomenten dan zwarte-koffiedrinkers. Liefhebbers van cappuccino en latte macchiato voelen zich tijdens het koffiedrinken zelfs gelukkiger en specialer. De luxe koffies worden vaker in gezelschap van vrienden genuttigd dan zwarte koffie, die meer alleen, met de partner of met collega's gedronken wordt. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO onder bijna 700 koffiedrinkers in opdracht van Friesche Vlag, het merk voor koffieverrijkers van zuivelonderneming FrieslandCampina.

Nederland koffieland, maar we gaan steeds minder op de koffie Nederland is een land van koffiedrinkers: 86 procent van de Nederlanders drinkt wel eens koffie, 90 procent van hen doet dit dagelijks. De dagelijkse koffiedrinker nuttigt gemiddeld vier kopjes per dag. Koffiedrinken heeft een sterke sociale functie en staat volgens de koffiedrinkers uit het onderzoek voor 'genieten', 'gezellig' en 'ontspannen'. Uit cijfers van het Sociaal en Cultureel Planbureau blijkt echter dat sinds halverwege de jaren negentig Nederlanders steeds minder bij elkaar over de vloer komen en we dus minder bij elkaar 'op de koffie' gaan. Het onderhouden van contact via social media als Facebook, Hyves en Twitter heeft daarentegen een grote vlucht genomen.

Latte-macchiatodrinkers spreken vaker af en zijn het meest actief op social media
De koffie met warme en opgeschuimde melk wordt vaker dan zwarte koffie in gezelschap van vrienden gedronken. Zo worden de café latte en de latte macchiato door een kwart van de koffiedrinkers met melk meestal samen met vrienden genuttigd. Deze koffies drinken zij vaker ter ontspanning. Dit in tegenstelling tot zwarte-koffiedrinkers, die significant minder hun koffie met vrienden drinken (1 procent) en het vaakst alleen (32 procent) of met collega's en zakenrelaties (27 procent). Latte-macchiatodrinkers onderhouden daarnaast ook het meeste persoonlijk contact met vrienden en bekenden. Zij spreken het vaakst af met vrienden en vriendinnen en zijn daarnaast het meest actief op social media.

Vaker bij elkaar op de koffie via Facebookpagina van Friesche Vlag Omdat blijkt dat mensen het drinken van luxe koffies met melk als een sociale activiteit zien en zij hier enorm van kunnen genieten, wil Friesche Vlag de mensen stimuleren vaker bij elkaar op de koffie te gaan. Op de Facebookpagina
www.facebook.com/frieschevlagkoffieinspiratie kunnen bezoekers hun vrienden uitnodigen voor een koffiedate. Carien de Bas, Marketing PR Manager van FrieslandCampina Benelux: "We hebben tegenwoordig steeds minder tijd om bij elkaar op de koffie te gaan. Terwijl juist blijkt dat we hier enorm van genieten. Daarom bieden we de mensen via onze Facebookpagina op laagdrempelige wijze de mogelijkheid elkaar uit te nodigen voor een gezellige latte macchiato. Om de mensen aan te moedigen, ontvangen de bezoekers na het maken van een date een gratis flesje Friesche Vlag Voor Melkschuim. Dit is houdbare melk speciaal bedoeld voor het bereiden van cappuccino's en latte macchiatio's thuis."

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*




Razende Robot Reporter