Ingezonden persbericht


MECOM GROUP PLC

Persbericht

Mecom zet eigen medewerkers in voor digitale innovatie Londen, 8 November 2011 - Mecom, een van de grootste consumentenuitgeverijen van Europa, versnelt de digitale innovatie binnen het bedrijf door alle medewerkers te betrekken bij de nieuwe strategie. De medewerkers zijn tijdens een aantal brainstormsessies op de `Innovatiedagen' met vele nieuwe ideeën gekomen. Die ideeën spelen in op de veranderende behoeften van lezers en gebruikers in Nederland, Denemarken, Noorwegen en Polen. Succes Het aanwenden van de creativiteit van alle werknemers is een belangrijk onderdeel van Mecoms nieuwe strategie. Het succes is duidelijk te zien aan de groeiende inkomsten van de digitale afdelingen en ondernemingen. Honderden medewerkers van Edda Media en Berlingske Media, de Noorse en Deense media afdelingen, namen deel aan de Innovatiedagen. Dit benadrukt de uitdrukkelijke behoefte van Mecom om voortdurend zijn producten, voor 15 miljoen lezers en 40 miljoen digitale gebruikers, te innoveren en te verbeteren. Werknemers kunnen commentaar leveren en stemmen op ideeën via interne internet fora, waar inmiddels lokaal en internationaal de beste ideeën uit zijn voortgekomen. Tom Toumazis, CEO van Mecom: "Het uitgangspunt van Mecom voor de groei en ontwikkeling van het bedrijf zijn de eigen mensen. De eigen creativiteit is een belangrijk onderdeel en maakt het bedrijf zo bijzonder. We zouden wel gek zijn dat niet te gebruiken." Een aantal voorbeelden van ideeën van werknemers: · Redactionele en commerciële producten worden afgestemd op verschillende klantsegmenten, zodat de individuele gebruiker een gepersonaliseerde krant kan creëren; Mobiel winkelen op basis van GPS locatie; Posters van de online krant met het dagelijks nieuws in winkels ophangen.


· ·

"Innovatie is niet een eenmalig iets voor onze organisatie, maar een continue proces en een van de vele manieren om de ideeën in ons bedrijf te gebruiken. Het is een essentieel
1



onderdeel van de grotere strategie om de manier van werken te herformuleren zodat we onze lezers, gebruikers en klanten nog beter van dienst kunnen zijn," aldus Tom Toumazis. Lanceerplatform Mecom heeft een aantal `Innovation Task Forces'. Het Innovation Team van Berlingske Media is voor een `fact-finding' missie naar de Verenigde Staten gegaan. Ze bezochten het technologie bedrijf van Google en verschillende innovatieve startende ondernemingen in Silicon Valley. De Deense media groep is inmiddels bezig de ideeën van het team te integreren in haar activiteiten. Bij Wegener, de Nederlandse media groep van Mecom, is het senior management volop bezig met de transformatie van een traditionele uitgeverij naar een zogenaamd `crossmedia' bedrijf. Dat proces is het lanceerplatform voor een reeks innovaties om producten en processen te verbeteren, waarvan de beste ideeën in ontwikkeling zijn.

Over Mecom Mecom is een van de grootste uitgeverijen in Europa, met vooraanstaande multi-platform merken in Nederland, Denemarken, Noorwegen en Polen en e-commerce platforms waar onze adverteerders hun inkomsten kunnen laten groeien door online effectief te concurreren op lokale markten.

Mediacontacten

Ian Bickerton Huijskens Communications +31 (0) 62 501 8512 +31 (0) 20 685 5955 i.bickerton@huijskens.nl


2






---- --
MECOM GROUP PLC

Persbericht

Mecom zet eigen medewerkers in voor digitale innovatie

Londen, 8 November 2011 - Mecom, een van de grootste consumentenuitgeverijen van Europa, versnelt de digitale innovatie binnen het bedrijf door alle medewerkers te betrekken bij de nieuwe strategie.

De medewerkers zijn tijdens een aantal brainstormsessies op de 'Innovatiedagen' met vele nieuwe ideeën gekomen. Die ideeën spelen in op de veranderende behoeften van lezers en gebruikers in Nederland, Denemarken, Noorwegen en Polen.

Succes

Het aanwenden van de creativiteit van alle werknemers is een belangrijk onderdeel van Mecoms nieuwe strategie. Het succes is duidelijk te zien aan de groeiende inkomsten van de digitale afdelingen en ondernemingen.

Honderden medewerkers van Edda Media en Berlingske Media, de Noorse en Deense media afdelingen, namen deel aan de Innovatiedagen. Dit benadrukt de uitdrukkelijke behoefte van Mecom om voortdurend zijn producten, voor 15 miljoen lezers en 40 miljoen digitale gebruikers, te innoveren en te verbeteren.

Werknemers kunnen commentaar leveren en stemmen op ideeën via interne internet fora, waar inmiddels lokaal en internationaal de beste ideeën uit zijn voortgekomen.

Tom Toumazis, CEO van Mecom: "Het uitgangspunt van Mecom voor de groei en ontwikkeling van het bedrijf zijn de eigen mensen. De eigen creativiteit is een belangrijk onderdeel en maakt het bedrijf zo bijzonder. We zouden wel gek zijn dat niet te gebruiken."

Een aantal voorbeelden van ideeën van werknemers:


. Redactionele en commerciële producten worden afgestemd op verschillende klantsegmenten, zodat de individuele gebruiker een gepersonaliseerde krant kan creëren;
. Mobiel winkelen op basis van GPS locatie;
. Posters van de online krant met het dagelijks nieuws in winkels ophangen.

"Innovatie is niet een eenmalig iets voor onze organisatie, maar een continue proces en een van de vele manieren om de ideeën in ons bedrijf te gebruiken. Het is een essentieel onderdeel van de grotere strategie om de manier van werken te herformuleren zodat we onze lezers, gebruikers en klanten nog beter van dienst kunnen zijn," aldus Tom Toumazis.

Lanceerplatform

Mecom heeft een aantal 'Innovation Task Forces'. Het Innovation Team van Berlingske Media is voor een 'fact-finding' missie naar de Verenigde Staten gegaan. Ze bezochten het technologie bedrijf van Google en verschillende innovatieve startende ondernemingen in Silicon Valley. De Deense media groep is inmiddels bezig de ideeën van het team te integreren in haar activiteiten.

Bij Wegener, de Nederlandse media groep van Mecom, is het senior management volop bezig met de transformatie van een traditionele uitgeverij naar een zogenaamd 'cross-media' bedrijf. Dat proces is het lanceerplatform voor een reeks innovaties om producten en processen te verbeteren, waarvan de beste ideeën in ontwikkeling zijn.

Over Mecom

Mecom is een van de grootste uitgeverijen in Europa, met vooraanstaande multi-platform merken in Nederland, Denemarken, Noorwegen en Polen en e-commerce platforms waar onze adverteerders hun inkomsten kunnen laten groeien door online effectief te concurreren op lokale markten.

Mediacontacten

Ian Bickerton
Huijskens Communications
+31 (0) 62 501 8512
+31 (0) 20 685 5955
i.bickerton@huijskens.nl


---- --