Ingezonden persbericht


Persbericht
Klanten kunnen nu overal bankieren met iPhone, iPad en Android

ING introduceert Mobiel Bankieren App

Amsterdam, 8 november ­ Vanaf vandaag kunnen klanten van de ING overal bankieren met hun smartphone. ING introduceert Mobiel Bankieren, een app waarmee klanten geld kunnen overmaken, saldo checken en af- en bijschrijvingen bekijken. De app is gratis en beschikbaar voor iPhone, iPad en Android telefoons. Michael Koutstaal, Directielid ING: "Uit onderzoek blijkt dat het aantal smartphones en tablets, maar ook het gebruik daarvan, in Nederland nog steeds enorm groeit. Met de Mobiel Bankieren App spelen we in op een groeiende behoefte. Onze klanten willen graag overal, op ieder tijdstip hun saldo checken en kunnen overboeken. Dat kan met deze app. De strategische focus van de ING komt naast internetbankieren steeds meer op het mobiele platform te liggen. De komende maanden gaan we verder met de ontwikkeling. Zo zullen we bijvoorbeeld snel met nieuwe functionaliteiten komen zoals sparen en zullen we de ondersteuning van andere platformen uitbreiden met bijvoorbeeld BlackBerry. Daarnaast zullen we blijven inspelen op de behoefte van onze klanten". Overal gemakkelijk en veilig bankieren Met de Mobiel Bankieren App kunnen de 4,5 miljoen particuliere internetbankierende klanten van de ING overal direct hun saldo checken en geld overmaken. Ook kunnen zij tot 16 maanden terug hun transacties bekijken. De ING heeft veel tijd gestoken in onderzoek om zo het gebruiksgemak van de app te optimaliseren. Na installatie en registratie kunnen klanten met een zelfgekozen 5-cijferige mobiele pincode de app gebruiken. Er is voor overboeken met de app geen TAN-code nodig. Klanten kunnen per dag totaal 1000 euro overschrijven naar een andere rekening(en). Naar de eigen rekening kan maximaal 5.000 euro worden overgeschreven. Eenvoudig en snel Mobiel Bankieren is beschikbaar voor particuliere ING klanten met een Betaalrekening, betaalpas en Mijn ING (internetbankieren). Het installeren is eenvoudig en duurt slechts enkele minuten. Na het downloaden in de App Store of Android Market van Mobiel Bankieren, vult de klant zijn persoonlijke gegevens in en doorloopt een aantal stappen. Na het aanvragen van een bevestigingscode via de beveiligde omgeving van Mijn ING is Mobiel Bankieren direct beschikbaar. Klanten van de ING kunnen dan overal ­ simpel en snel ­ betaalopdrachten uitvoeren met de mobiele telefoon. Nieuwe releases ING blijft Mobiel Bankieren regelmatig updaten en zal klanten actief informeren over nieuwe releases en mogelijkheden. In het feedback menu van de app kunnen klanten hun suggesties voor verbeteringen doorgeven. Voor meer informatie en het downloaden van de ING app kunt u terecht op: www.ing.nl/particulier/mobiel/index.aspx http://www.ing.nl/particulier/mobiel/campagne/downloaden/index.aspx http://www.ing.nl/particulier/veilig-bankieren/veilig-internetbankieren/veilig-mobiel-



bankieren/index.aspx - Einde bericht