Makelaar introduceert diverse interieuropties bij presentatie woning


Inzet StyleSwitcher voor beleving klant

ZEIST, 20111108 -- Makelaarsorganisatie Woningadviseurs zet de StyleSwitcher in om interieurstijlen te visualiseren. Dit om de verkoop van woningen te stimuleren. Door verschillende interieurstijlen van een woning te presenteren op internet kunnen geïnteresseerden mogelijke stijlen van een interieur optimaal beleven. De beelden, die laten zien wat een ander interieur doet voor een woning, zorgen ervoor dat een potentiële koper een al dan niet ingerichte ruimte beter kan vertalen naar de eigen wensen. De landelijk opererende organisatie is één van de eerste NVM makelaars in Nederland die de StyleSwitcher-dienst van SOOMedia afneemt. De dienst is betaalbaar en te realiseren voor alle huizenverkopers.

Emotionele betrokkenheid
Tijdens het online visualiseren worden diverse mogelijke inrichtingen en stijlen van een huis of appartement getoond, wat de kans vergroot om meer mensen aan te spreken en hen zo te 'verleiden' tot een live bezichtiging. Uit onderzoek blijkt dat door meer mogelijkheden in bijvoorbeeld interieurstijlen te tonen, mensen langer blijven kijken naar de presentatie van
het huis. “Hoe langer men kijkt naar een woning, hoe groter de emotionele betrokkenheid. Dit geeft een grotere kans dat iemand een bezichtiging aanvraagt”, aldus Jannetta Dorsman, formulemanager van Woningadviseurs. De makelaarsorganisatie introduceerde begin van het
jaar ook 3Droomhuis: 3D-films en –foto’s van huizen, een primeur in makelaarsland.

Samenwerking
Realistische, en vooral betaalbare, impressies van diverse interieurstijlen zijn een goede
aanvulling op de aanpak en visie over de verkoop van huizen. Beide partijen delen de opvatting over de presentatie van huizen in de huidige woningmarkt en de daarbij horende aanpak. Woningadviseurs is een landelijk opererend NVM makelaarskantoor. De organisatie onderscheidt zich door hun vernieuwende kijk op de makelaardij. Een breed scala aan activiteiten wordt ingezet om een woning snel verkocht te krijgen zoals o.a. doelgroepanalyse met individueel
marketingplan, verkoopstyling en de inzet van 3D video- en fotopresentaties. Samenwerken met SOOMedia en hun StyleSwitcher is de volgende stap om hun woningaanbod nog dichter bij de consument te brengen.

Twedding
Makelaarsorganisatie Woningadviseurs is het bedrijf van NVM Makelaar René Hoksbergen en NVM SOM docente Jannetta Dorsman. Beide hebben jarenlange ervaring in de professionele dienstverlening. De makelaarsformule is opgericht in 2010. Het echtpaar werd vorig jaar bekend door Twedding. Het nieuws over hun bruiloft, welke volledig werd geregeld via sociaal netwerk en nieuwsmedium Twitter, haalde de landelijke pers.





Ingezonden persbericht