Gebruikers Twitter, Facebook & Hyves maken eigen film


Fun, Share & Connect

KAATSHEUVEL, 20111109 -- Steeds meer Nederlanders zijn (dagelijks) actief op social media. Ook bedrijven zien steeds vaker het nut en de noodzaak van het ‘verbinden’ via deze media. Maar wat is de nu de drijfveer van al deze mensen om dagelijks hier mee bezig te zijn? En wat is hun ‘favoriete’ kanaal eigenlijk?

Om daar achter te komen, heeft Liyou een actie gelanceerd, waarin ze vragen aan de gebruikers van de diverse social media-kanalen om in een kort filmpje te vertellen wat hen beweegt en wat het gebruik hen heeft opgeleverd.

Dit doet Liyou volgens het principe van Fun, Share & Connect. Volgens hen de basisgedachte achter social media. Want wanneer je leuke, interessante content deelt, zullen mensen zich sneller aan je verbinden.

De bedoeling is dat de inzendingen geplaatst worden op de Fanpage van Liyou (http://www.facebook.com/liyouproject (http://www.facebook.com/liyouproject)). En in samenwerking met Wetransfer is er een mogelijkheid om de filmpjes in hoge resolutie te uploaden (http://liyou.wetransfer.com (http://liyou.wetransfer.com/)). Alle filmpjes die zowel via Facebook als via Wetransfer ingezonden worden maken kans op een plaats in de ‘eindfilm’. Deze ‘eindfilm’ wordt medio december gepubliceerd en wordt uiteraard gedeeld via social media.

Met deze film hopen de bedenkers van deze actie een duidelijk beeld te creëren over wat Nederlanders zoal bezighoudt op social media. En ze hopen sceptici en ‘tegenstanders’ enigszins te overtuigen van het nut, en de mogelijkheden van social media.





Ingezonden persbericht