MetrixLab, Europees marktleider in online marktonderzoek, neemt CRM Metrix over Rotterdam, 10 november 2011 - MetrixLab maakt vandaag de overname bekend van het FransAmerikaanse CRM Metrix, specialist in effectiviteitsmetingen van digitale media en online marketing. Deze strategische transactie versterkt MetrixLab's wereldwijde positie als Top 5 speler op het gebied van internetmarktonderzoek en in het bijzonder op het gebied van merk-, media- en reclameonderzoek. "De overname versterkt onze ambitie om op het gebied van digitale media en communicatie het meest complete onderzoeksinstrumentarium wereldwijd aan te kunnen bieden. Zowel websiteeigenaren, mediabureaus als adverteerders ervaren de noodzaak om investeringen in digitale media te kwantificeren en de effectiviteit ervan vast te stellen. Er zijn maar weinig partijen die echte multimediale effectiviteitsmetingen kunnen uitvoeren," aldus Han de Groot, oprichter en CEO van MetrixLab. "Beide bedrijven begrijpen de evolutie van internetmediagedrag en de gevolgen hiervan voor online en traditionele `offline' communicatie. Meer dan de helft van 's werelds grootste merken zoals Proctor&Gamble, Microsoft, Google, Coca-Cola en L'Oréal maken nu al gebruik van de diensten van MetrixLab en CRM Metrix om de effectiviteit van online marketing en de effecten hiervan op merken en aankoopgedrag van consumenten te meten, " zegt Prof. Dr. Laurent Florès, oprichter van CRM Metrix. "CRM Metrix is zowel op methodologisch als op technologisch gebied een natuurlijke partner om de volgende stap van MetrixLab versneld te maken," voegt Thomas Marteijn toe, business unit directeur van MetrixLab. MetrixLab behoort tot de wereldwijde Top 5 internetmarktonderzoekbureaus, aangevoerd door het Japanse MacroMill met 115 miljoen euro omzet. Transactie-, omzet- en winstgegevens maakt de onderneming niet bekend. Over MetrixLab (www.MetrixLab.com) MetrixLab is met 200 medewerkers, 9 kantoren en activiteiten in 43 landen, één van de vijf grootste onafhankelijke internetmarktonderzoekbureaus van de wereld. Tot haar klantenkring rekent MetrixLab meer dan de helft van de honderd grootste merken van de wereld. Van den Ende & Deitmers, het venture capital investeringsfonds van Endemol oprichter Joop van den Ende en Hubert Deitmers, is sinds 2008 één van de medeaandeelhouders. Over CRM Metrix (www.CRMMetrix.com) CRM Metrix is één van de Europese marktleiders op gebied van effectiviteitsmetingen van digitale media en online marketing. Het bedrijf is opgericht in 2000 door Prof. Dr. Laurent Florès en heeft vestigingen in Parijs en New York.

Noot voor redacties

Noot voor redactie,