Ingezonden persbericht


10 november 2011

Flevoland. Avontuurlijk Dichtbij.
Dag in teken van Toerisme en Recreatie in Flevoland groot succes!

LELYSTAD - Flevoland als avontuurlijke bestemming voor toeristen. Een bestemming waar je ontdekt en waar je veel onverwachte en buitengewone avonturen beleeft. Samen met een zaal vol enthousiaste ondernemers uit de sector Toerisme en Recreatie in Flevoland is op woensdag 9 november in het Agora Theater in Lelystad gekeken naar de vele avontuurlijke mogelijkheden die toeristisch en recreatief Flevoland biedt, maar vooral ook naar de kansen die er zijn om het aanbod nog verder te versterken. De organisatoren Toerisme Flevoland en NORT Flevoland nodigen ondernemers uit om hun ideeën en plannen voor te leggen en daar samen actief mee aan de slag te gaan. Samen werken aan het merk Flevoland.

Avontuurlijke plannen voor 2012
Toerisme Flevoland en NORT Flevoland, de twee organisaties die sinds september 2011 samenwerken onder de paraplu van de Ontwikkelingsmaatschappij Flevoland, presenteerden tijdens de bijeenkomst de programma's en plannen die zij voor Flevoland en haar ondernemers in 2012 in petto hebben.

Activiteitenpakket NORT Flevoland
NORT Flevoland heeft een uitgebreid pakket van activiteiten voor 2012 op het programma staan, waar ondernemers aan kunnen deelnemen. Activiteiten op het gebied van duurzaamheid, samenwerking, netwerkvorming en deskundigheidsbevordering zijn voorbeelden waar ondernemers uit de sector aan mee kunnen doen. Zo gaat in november een duurzaamheidproject van start. Deze pilot biedt ondernemers de gelegenheid een uitgebreide duurzaamheidscan uit te laten voeren. Ook biedt NORT Flevoland elk jaar bijzondere netwerkactiviteiten, zoals de Dag van de Toeristische Ambassadeur en de Toeristische Masterclass. Tot slot wordt NORT Flevoland door de provincie Flevoland betrokken bij de toeristische agenda van Flevoland, om gezamenlijk met alle gemeenten en de provincie na te denken over welke toeristische ontwikkelingen er gezamenlijk opgepakt kunnen worden.

Campagne Flevoland. Avontuurlijk Dichtbij.
In 2011 heeft Toerisme Flevoland gekozen voor de campagne 'Flevoland. Avontuurlijk Dichtbij.' De campagne heeft als doel het imago van Flevoland te verbeteren, het beeld van 'onbekend maakt onbemind' kwijt te raken en meer mensen te activeren om Flevoland zelf te beleven. De campagne bestaat uit commercials met verrassende beelden die refereren aan bekende buitenlandse bestemmingen. De kijker wordt op het verkeerde been gezet.... de beelden zijn gewoon in Flevoland. Het avontuur vind je dichtbij. In Flevoland!

Testtoeristen gezocht
Naast een uitgebreide internetcampagne met banners, google-ads, facebook-ads, radio- en televisiecommercials wordt er een actieprogramma opgezet. Dit programma nodigt avonturiers uit om Flevoland te komen ontdekken. Via een uitgebreide wervingscampagne kunnen avonturiers zich aanmelden. Zij krijgen dan een avontuur in Flevoland aangeboden (van een dagje uit tot een midweek weg, van een bezoek aan een pretpark tot een safari in de Oostvaardersplassen), op voorwaarde dat de avonturier via zijn eigen social mediakanalen zijn belevenissen deelt met de wereld door het schrijven van verhaaltjes, het tonen van foto's en het verspreiden van filmpjes.

Participatie ondernemers
Ondernemers die willen participeren in de plannen van Toerisme Flevoland en mee willen doen aan de activiteiten van NORT Flevoland kunnen op de websites van beide organisaties nadere informatie vinden (www.toerismeflevoland.nl of www.nortflevoland.nl) bellen met de projectleiders Rinkje Tromp of Jacqueline Lijs, tel: 0320-286755.



Ingezonden persbericht