Ik Kies Bewust-logo wordt 'het Vinkje'
Persbericht van Stichting Ik Kies Bewust
Het Ik Kies Bewust-logo heet voortaan 'het Vinkje'. Het Vinkje is het
voedselkeuzelogo dat is ontstaan door samenvoeging van het Ik Kies
Bewust-logo en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn. Het Vinkje
vervangt het Ik Kies Bewust-logo en Het Klavertje in de schappen en zal
uiteindelijk op 6600 verpakkingen staan in de supermarkt en in de
catering, zoals bedrijfsrestaurants en op NS-stations. De Vinkjes
worden toegewezen aan producten die voldoen aan strenge criteria op het
gebied van zout, suiker, verzadigde vetten, vezels en energie. Het
staat voor de gezondere variant binnen een bepaalde groep
levensmiddelen.
Het Vinkje is in twee kleuren op de verpakkingen te zien. Het groene
Vinkje staat voor een gezondere keuze binnen een groep van
basisproducten als brood en melk. Het blauwe Vinkje staat voor een
bewuste keuze binnen andere groepen zoals soepen en sauzen. Clémence
Ross, voorzitter van Stichting Ik Kies Bewust: "Het Vinkje is niet
alleen een middel om consumenten makkelijk een gezonde keuze te bieden,
maar ook om supermarkten, producenten en cateraars te stimuleren hun
producten gezonder samen te stellen."
De instroom van het nieuwe logo zal wegens distributie en
verpakkingsvoorraden geleidelijk gebeuren. Naar verwachting is in 2012
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://www.ikkiesbewust.nl
Razende Robot Reporter