Ik Kies Bewust-logo wordt 'het Vinkje'

Persbericht van Stichting Ik Kies Bewust

Het Ik Kies Bewust-logo heet voortaan 'het Vinkje'. Het Vinkje is het voedselkeuzelogo dat is ontstaan door samenvoeging van het Ik Kies Bewust-logo en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn. Het Vinkje vervangt het Ik Kies Bewust-logo en Het Klavertje in de schappen en zal uiteindelijk op 6600 verpakkingen staan in de supermarkt en in de catering, zoals bedrijfsrestaurants en op NS-stations. De Vinkjes worden toegewezen aan producten die voldoen aan strenge criteria op het gebied van zout, suiker, verzadigde vetten, vezels en energie. Het staat voor de gezondere variant binnen een bepaalde groep levensmiddelen.

Het Vinkje is in twee kleuren op de verpakkingen te zien. Het groene Vinkje staat voor een gezondere keuze binnen een groep van basisproducten als brood en melk. Het blauwe Vinkje staat voor een bewuste keuze binnen andere groepen zoals soepen en sauzen. Clémence Ross, voorzitter van Stichting Ik Kies Bewust: "Het Vinkje is niet alleen een middel om consumenten makkelijk een gezonde keuze te bieden, maar ook om supermarkten, producenten en cateraars te stimuleren hun producten gezonder samen te stellen."

De instroom van het nieuwe logo zal wegens distributie en verpakkingsvoorraden geleidelijk gebeuren. Naar verwachting is in 2012

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.ikkiesbewust.nl



Razende Robot Reporter