Victor Mundi introduceert sociale marktplaats met netwerkfactor


NOORDBEEMSTER, 20111114 -- Victor Mundi, het all-in-one businessplatform voor ondernemers, heeft wereldwijd als eerste een marktplaats geïntroduceerd die grotendeels afhankelijk is van de input uit sociale netwerken en de netwerkfactor van de bij het platform aangesloten leden. “De kennis, kunde, vaardigheden, beschikbaarheid en netwerkfactor van leden worden meegenomen in het algoritme dat de kern van onze marktplaats voor opdrachten, diensten en producten vormt,” aldus oprichter Jeroen Sakkers (24).

De marktplaats van Victor Mundi bestaat uit een vraag- en een aanbodkant. De vraagkant wordt gevormd door opdrachten, projecten en vacatures die gratis geplaatst kunnen worden door opdrachtgevers. Het algoritme rekent vervolgens voor de vraagkant uit in hoeverre de kennis, kunde, vaardigheden, beschikbaarheid en netwerkfactor van de leden binnen het platform overeenkomen met de betreffende opdracht – en vertaalt de uitkomst in een matchpercentage.

De aanbodkant wordt gevormd door producten en diensten die gratis geplaatst kunnen worden door ondernemers. Het aantal promotors van het product of de dienst heeft een belangrijke rol in hoe hoog deze komt te staan in de zoekresultaten. Het algoritme neemt bovendien de prijs, beschikbaarheid en categorie van het product of dienst mee in de berekening. Ondernemers, maar ook opdrachtgevers, kunnen hun opdrachten, producten en diensten tenslotte extra onder de aandacht brengen door een bedrijfsadvertentie in te schakelen.


Netwerkfactor

Een belangrijk onderdeel binnen de marktplaats van Victor Mundi is de netwerkfactor van de aangesloten leden. Ondernemers kunnen hun netwerkrelaties importeren vanuit LinkedIn, MS Outlook, Gmail, Facebook en Yahoo!. Victor Mundi indexeert vervolgens alle achterliggende data en geeft aan welke netwerkrelaties het beste matchen met de opdracht die de ondernemer op een bepaald moment bekijkt. Met één klik kunnen hij die relatie(s) dan die opdracht gunnen: het ultieme netwerkcadeau.

De aanbodkant wordt gevormd door de producten en diensten die ondernemers (gratis) hebben toegevoegd aan het platform. De product- en dienstdetailpagina’s zijn volledig geïntegreerd met sociale media, echter is er ook een extra optie: de promotiebutton. Met deze knop kunnen ondernemers hun (geïmporteerde) netwerkrelaties uitnodigen met één klik hun voorkeur voor de betreffende product of dienst uit te spreken. Hoe meer promotors, hoe hoger deze in de zoekresultaten zal worden gepresenteerd. De promotiebutton kan qua functie goed vergeleken worden met de Like-button op Facebook.