Clear2Pay neemt Level Four Ltd. (GB) over en breidt haar aanbod rond geïntegreerde testoplossingen verder uit

‘End-to-end testing’ komt tegemoet aan de marktvraag voor een snelle levering van een rijke klantervaring van mobiel tot PC en ATM

BRUSSEL & EDINBURGH--(BUSINESS WIRE)-- 20111114 --

Clear2Pay, technologieleverancier van ‘next generation’ betalingstoepassingen voor financiële instellingen kondigt vandaag aan dat het een overname overeenkomst heeft getekend met Level Four Software Holdings Ltd, een technologiebedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van testtoepassingen voor ‘self-service’ netwerken, waarbij het banken en betalingsverkeerdienstverleners in staat stelt om hun investeringen in het retail betalingsverkeernetwerk te optimaliseren op het niveau van de ‘customer touch points’.

Het Level Four productaaanbod omvat het gehele test spectrum van de ATM via de host tot de ontwikkelsystemen van de ‘self-service’ omgeving. Dit geeft banken en betalingsverkeerverwerkers een volledige oplossing die het foutgehalte minimaliseert, alsmede een significante besparing oplevert tijdens de implementatie van nieuwe functionaliteit in de zin van manuren en beperkte ‘down time’. In lijn met de gedachte van Clear2Pay om voor het betalingsverkeer een alomvattende oplossing te bieden, biedt het speficieke cases en templates waarmee men duizenden ‘payment’ scenarios kan testen in één test run over een diversiteit aan ‘card schemes’, talen en apparaten. Het Level Four team wordt geïntegreerd in het Clear2Pay Open Test bedrijfsonderdeel terwijl de medewerkers blijven opereren vanuit de kantoren in Schotland, de Verengide Arabische Emiraten en de Verenigde Staten. Het huidige klantenbestand van Level Four omvat tooonaangevende financiële instellingen zoals JPMorganChase, Bank of America, Royal Bank of Scotland, Standard Chartered, Lloyds, Barclays en het Franse Cedicam, dat reeds een Clear2Pay klant is.

Michel Akkermans, Voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Clear2Pay stelt: “Naarmate we steeds meer ervaring opdoen in projecten rond de modernisering van het betalingsverkeer, zien we dat testen een uitermate cruciale rol speelt voor een succesvolle implementatie. Tot op heden is dat nog vaak een uitermate tijds- en kapitaalintensieve activiteit, met een hoog risico qua menselijk falen. Aan de andere kant zien we een enorme toename van self-service apparatuur en ATM’s, aangestuurd met hard- en software van diverse partijen die uiteindelijk allemaal gericht zijn op de ultieme bankervaring voor de klant. Level Four addresseert deze complexiteit en de roep om efficiëntie met robuuste, toekomstgerichte automatische test technologie en een diepe expertise op het gebied van de ‘customer experience”. Wij kunnen hun kennis en toepassingen breed binnen ons Open Test segment inzetten, maar ook ten bate van de klant ‘touch points’ binnen alle kanalen van het Open Payment Framework.”

Ian Kerr, CEO van Level Four Ltd.: “Ik ben enorm blij dat de toewijding en focus van ons dertigtallige team werd opgemerkt door een toonaangevende speler in de betalingsverkeersindustrie als Clear2Pay. Onze expertise op het gebied van ‘self service’ is van grote waarde voor alle bedrijfsonderdelen van Clear2Pay, of het payment hubs, kaarttechnologie of testtoepassingen betreft. Voor onze gezamenlijke klanten biedt dit enorme synergie op het gebied van testinnovatie en kennis voor de gehele waardenketen van betalingsverkeer”.

“Deze acquisitie, die vlot volgt op de overname van Lexcel Solutions Inc. uit de Verenigde Staten in juni van dit jaar, is verder bewijs van onze strategische focus op het gehele gebied rondom betalingsverkeer, waarvan het testen in toenemende mate een belangrijk onderdeel uitmaakt. Het integreren van alle testtoepssingen (inclusief Integri en Lexcel) is nu in een vergevorderd stadium”, concludeert Jürgen Ingels, mede-oprichter en CFO van Clear2Pay.

About Clear2Pay

Clear2Pay is a payments modernisation company that actively supports many global financial institutions to meet their payments unification goals through its pure SOA Open Payment Framework (OPF). Headquartered in Brussels, Belgium, the company facilitates banks and financial organisations in their provision of payments services, whether they be Card, ACH, Branch, Bulk, High Care or International payment transactions. Clear2Pay's innovative technology helps to reduce transactions processing costs, and to deliver new, compelling payment services in a competitive way. Functions embrace payments origination, reporting, linkage with back-office processing systems, clearing, netting and settlement. In addition the company offers a range of value added payment technology solutions and services such as e-Banking, the Open Test Platform, ChargeBack, Strategic Consultancy and Payments Training through a dedicated Academy. Clients include global and major regional financial institutions such as ING, Banco Santander, Crédit Agricole, MasterCard, BNP Paribas, The Federal Reserve, NETS (Denmark), The People Bank of China (PBOC), Bank of East Asia, Rabobank, The Co-operative Financial Services and Commonwealth Bank. Clear2Pay operates out of Belgium, France, the Netherlands, Poland, Spain, United Kingdom, United States, Australia, China, Malaysia and Singapore and currently employs over 750 staff. Recently, the company was awarded the XCelent Customer Base 2010 award for its undisputed largest payment hub customer base, both live and under implementation and ranks 81st in the Global FinTech100. For more information, please visit www.clear2pay.com.

About Level Four

Level Four’s development and testing products have been built to address the needs of ATM deployers seeking to maximize their investment in the ATM channel. BRIDGE:test is targeted at banks and ATM deployers who are running, or seeking to run, a modern ATM network based on the industry-wide CEN/XFS open standard. BRIDGE:test provides an enterprise regression test platform to test CEN/XFS based applications in a controlled environment. Customers gain benefits of the breadth of testing and improved quality assurance as well as reduced time to market due to increased testing efficiencies. ATM Developer is targeted at banks and ATM deployers who are running states & screens protocol controlled applications such as those based on NDC or 912. ATM Developer provide a graphical environment in which customers can maintain the configuration file from creation to validation. Since 1995, Level Four has built an impressive global customer base of banks and payments processors including, Royal Bank of Scotland, Lloyds TSB, Bank of America, CIBC, VocaLink and Standard Bank of South Africa. Headquartered in Dunfermline, Scotland, Level Four has offices in Dubai and Charlotte, NC, USA. http://www.levelfour.com

CONTACT:
Clear2Pay NV/SA
Conny Dorrestijn - VP Corporate Marketing and Analyst Relations
Email: conny.dorrestijn@clear2pay.com

M: +31 651 067201