Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nederlands bedrijf marktleider in China

'Face IT - marketing to China's netizens' ­ het boek over hoe succesvol online marketing te bedrijven in China

Barneveld, 14 november 2011 ­ Online marketingcommunicatiespecialist Web Power is marktleider in China als het gaat om e-mailmarketing. De trusted advisor van de Chinese overheid opent binnenkort een derde vestiging in China. Onlangs kreeg de oprichter en CEO van Web Power, Jacco Bouw, de Cathay Pacific China Business Award 2011 voor de succesvolle wijze waarop het bedrijf zaken doet in China. Bouw greep de gelegenheid aan zijn nieuwe boek 'Face IT ­ marketing to China's netizens', de handleiding voor iedereen die succesvol online marketing wil bedrijven in China, te presenteren.

Online marketingcommunicatiespecialist Web Power is sinds 2006 actief in China en heeft kantoren in Shanghai en Beijing. Het oorspronkelijk uit Barneveld afkomstige bedrijf staat op het punt een derde vestiging te openen in het reusachtige Aziatische land. Inmiddels is Web Power de grootste en meest succesvolle e-mail service provider van China. Het bedrijf mag de meeste van de top-100 bedrijven in China als klant rekenen, waaronder Alibaba.com, de grootste B-to-B handelssite, de drie grootste Chinese B-to-C portals, PayPal en Disney. Web Power heeft de Chinese overheid van input voorzien om anti-spam wetten te maken, die het land nog ontbeerde. 70 Procent van de door Web Power voorgestelde wetgeving is uiteindelijk overgenomen. Daarnaast heeft Web Power een educatief programma opgezet onder de noemer Web Power Academy om het kennispeil over online marketing naar een hoger te niveau te tillen.

Grootste e-mailmarketeer van China
Dit is ook de reden dat Bouw onlangs de Cathay Pacific China Business Award 2011 in ontvangst mocht nemen tijdens een feestelijk diner in Landgoed Duin & Kruidberg te Santpoort. De China Business Award werd dit jaar voor de 15e keer uitgereikt. Op initiatief van Cathay Pacific Airways en de China Kamer van het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering wordt de award jaarlijks uitgereikt aan een Nederlandse onderneming die de afgelopen twee jaar op een innovatieve, creatieve, maatschappelijk verantwoorde en succesvolle wijze zaken deed op de Chinese markt.

Boek over zaken doen in China

Het feit dat de Chinese overheid Web Power tot haar trusted advisors rekent, toont wel aan dat Web Power als echte expert op dit gebied geldt. Gebaseerd op de kennis en ervaring die hij de afgelopen jaren in China heeft opgedaan, schreef Bouw in co-auteurschap met Marijn Driessen, oprichter van FluidNations, het boek 'Face IT ­ marketing to China's netizens', dat als een handleiding leest voor iedereen die succesvol online marketing wil bedrijven in China.

###