Managers besmet met managementspeakvirus

Persbericht van BU Business Information

PERSBERICHT

Managers besmet met managementspeakvirus

Managers communiceren omslachtig en ondoorzichtig. Dat komt doordat de meeste van hen last hebben van managementspeak. Ze brengen de meest voor de hand liggende zaken daardoor op zo'n manier, dat de kern van elke boodschap hopeloos verloren gaat.

Taalexperts hebben de managementcode gekraakt en onthullen hoe het komt dat het managementspeakvirus vrij spel heeft in teams, op afdelingen en in organisaties. En wat de remedie is.

'Het bijzondere aan managementspeak is dat managers elkaar ermee besmetten,' vertelt taalexpert Heidi Aalbrecht in het nieuwe boek De managementcode gekraakt. 'Binnen de kortst mogelijke keren praten ze elkaar na, ook al begrijpt niemand, inclusief de spreker, altijd waarover het gaat.'

De code gekraakt
De 'kraak' en de resultaten daarvan zijn samengebracht in het nieuwe boek De managementcode gekraakt. Hierin analyseren taalexperts Aalbrecht en Wagenaar alles wat met de communicatie en de organisatie van de manager te maken heeft: taalgebruik, modellen, wetten, technieken en methodes. Ze onthullen welke trucs managers gebruiken om te laten zien dat zij managers zijn en leren niet-managers hoe zij daarmee om kunnen gaan.

'De groeiende kloof tussen managers en professionals in het bedrijfsleven wordt zeker voor een groot deel door managementspeak veroorzaakt', vult coauteur Pyter Wagenaar aan. Daarom is het essentieel dat zowel professionals als managers leren de managementcode te kraken, zodat ze beter kunnen samenwerken.

Top 5 besmette beroepsgroepen
Zijn managers de enigen die vatbaar zijn voor het managementspeakvirus? Helaas, in de wachtkamer zijn ook andere beroepsgroepen te vinden. Enkele herkenbare voorbeelden van professionals die ook besmet zijn met het managementspeakvirus:

1. Consultants
2. Coaches
3. Marketeers
4. Communicatieadviseurs
5. Politici

Aalbrecht en Wagenaar behandelen ook de symptomen waaraan het managementspeakvirus snel te herkennen is. Ze bieden daarmee een praktische gids waarmee het hele bedrijfsleven zich kan wapenen tegen managementspeak en -gewoontes. Daarmee wordt het een stuk gemakkelijker om te ontcijferen wat besmette managers écht bedoelen.

Over Academic Service
Academic Service is een imprint van Sdu Uitgevers en geeft toonaangevende management-, ICT- en educatieve boeken uit.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.academicservice.nl
Bijlage:
* persbericht managementcode gekraakt anpdocx


Noot voor redacties


BU Business Information

Noot voor de red actie,

Razende Robot Reporter