Managers besmet met managementspeakvirus
Persbericht van BU Business Information
PERSBERICHT
Managers besmet met managementspeakvirus
Managers communiceren omslachtig en ondoorzichtig. Dat komt doordat de
meeste van hen last hebben van managementspeak. Ze brengen de meest
voor de hand liggende zaken daardoor op zo'n manier, dat de kern van
elke boodschap hopeloos verloren gaat.
Taalexperts hebben de managementcode gekraakt en onthullen hoe het komt
dat het managementspeakvirus vrij spel heeft in teams, op afdelingen en
in organisaties. En wat de remedie is.
'Het bijzondere aan managementspeak is dat managers elkaar ermee
besmetten,' vertelt taalexpert Heidi Aalbrecht in het nieuwe boek De
managementcode gekraakt. 'Binnen de kortst mogelijke keren praten ze
elkaar na, ook al begrijpt niemand, inclusief de spreker, altijd
waarover het gaat.'
De code gekraakt
De 'kraak' en de resultaten daarvan zijn samengebracht in het nieuwe
boek De managementcode gekraakt. Hierin analyseren taalexperts
Aalbrecht en Wagenaar alles wat met de communicatie en de organisatie
van de manager te maken heeft: taalgebruik, modellen, wetten,
technieken en methodes. Ze onthullen welke trucs managers gebruiken om
te laten zien dat zij managers zijn en leren niet-managers hoe zij
daarmee om kunnen gaan.
'De groeiende kloof tussen managers en professionals in het
bedrijfsleven wordt zeker voor een groot deel door managementspeak
veroorzaakt', vult coauteur Pyter Wagenaar aan. Daarom is het
essentieel dat zowel professionals als managers leren de managementcode
te kraken, zodat ze beter kunnen samenwerken.
Top 5 besmette beroepsgroepen
Zijn managers de enigen die vatbaar zijn voor het managementspeakvirus?
Helaas, in de wachtkamer zijn ook andere beroepsgroepen te vinden.
Enkele herkenbare voorbeelden van professionals die ook besmet zijn met
het managementspeakvirus:
1. Consultants
2. Coaches
3. Marketeers
4. Communicatieadviseurs
5. Politici
Aalbrecht en Wagenaar behandelen ook de symptomen waaraan het
managementspeakvirus snel te herkennen is. Ze bieden daarmee een
praktische gids waarmee het hele bedrijfsleven zich kan wapenen tegen
managementspeak en -gewoontes. Daarmee wordt het een stuk gemakkelijker
om te ontcijferen wat besmette managers écht bedoelen.
Over Academic Service
Academic Service is een imprint van Sdu Uitgevers en geeft
toonaangevende management-, ICT- en educatieve boeken uit.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://www.academicservice.nl
Bijlage:
* persbericht managementcode gekraakt anpdocx
Noot voor redacties
BU Business Information
Noot voor de red
actie,
Razende Robot Reporter