Vodafone eerste met digitaliseren aan de deur
Persbericht van Vodafone Libertel NV
Vervangen papierwinkel scheelt tijd, voorkomt fouten en vermindert
ongemak voor klant
Amsterdam, 15 november 2011 - Vodafone Nederland digitaliseert als
eerste telecomprovider in Nederland alle papieren contracten en
documenten bij levering aan de deur. Koeriers worden hiervoor uitgerust
met tablet pc's en mobiele scanners. Hiermee kunnen ze de noodzakelijke
documenten meteen scannen en contracten digitaal vastleggen die nodig
zijn voor de levering van producten en diensten. De nieuwe werkwijze
voorkomt fouten in het contract, reduceert de kans op fraude en
bespaart papier. Digitaliseren aan de deur is een van de initiatieven
in een reeks ter verbetering van de klantervaring.
Wanneer een klant thuis een nieuwe telefoon en/of simkaart ontvangt,
maakt de koerier op een tablet pc het contract op. De koerier scant het
identiteitsbewijs waarbij de noodzakelijke gegevens automatisch worden
overgenomen in het contract. Wijzigingen in het contract worden niet
met een pen op het contract gecorrigeerd, maar ter plekke direct
aangepast op de tablet pc. Na digitale ondertekening ontvangt de klant
direct een e-mail met daarin het contract als PDF-document. De klant
kan er voor kiezen om alsnog per post een papieren versie van het
contract te ontvangen.
Minder fraudegevoelig
Om zeker te zijn dat de producten bij de juiste personen terechtkomen,
wordt het identiteitsbewijs van de klant digitaal op 42 punten
gecontroleerd op echtheid.
Besparing van 100 bomen per jaar
Het papiergebruik neemt sterk af door deze nieuwe werkwijze. Door
contracten, facturen, welkomstbrieven, garantiebrieven en
instellingsgegevens digitaal aan te bieden wordt er jaarlijks zo'n
840.000 pagina's papier bespaard, het equivalent van 100 bomen.
Links:
http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum
Razende Robot Reporter