Vodafone eerste met digitaliseren aan de deur

Persbericht van Vodafone Libertel NV

Vervangen papierwinkel scheelt tijd, voorkomt fouten en vermindert ongemak voor klant

Amsterdam, 15 november 2011 - Vodafone Nederland digitaliseert als eerste telecomprovider in Nederland alle papieren contracten en documenten bij levering aan de deur. Koeriers worden hiervoor uitgerust met tablet pc's en mobiele scanners. Hiermee kunnen ze de noodzakelijke documenten meteen scannen en contracten digitaal vastleggen die nodig zijn voor de levering van producten en diensten. De nieuwe werkwijze voorkomt fouten in het contract, reduceert de kans op fraude en bespaart papier. Digitaliseren aan de deur is een van de initiatieven in een reeks ter verbetering van de klantervaring.

Wanneer een klant thuis een nieuwe telefoon en/of simkaart ontvangt, maakt de koerier op een tablet pc het contract op. De koerier scant het identiteitsbewijs waarbij de noodzakelijke gegevens automatisch worden overgenomen in het contract. Wijzigingen in het contract worden niet met een pen op het contract gecorrigeerd, maar ter plekke direct aangepast op de tablet pc. Na digitale ondertekening ontvangt de klant direct een e-mail met daarin het contract als PDF-document. De klant kan er voor kiezen om alsnog per post een papieren versie van het contract te ontvangen.

Minder fraudegevoelig
Om zeker te zijn dat de producten bij de juiste personen terechtkomen, wordt het identiteitsbewijs van de klant digitaal op 42 punten gecontroleerd op echtheid.

Besparing van 100 bomen per jaar
Het papiergebruik neemt sterk af door deze nieuwe werkwijze. Door contracten, facturen, welkomstbrieven, garantiebrieven en instellingsgegevens digitaal aan te bieden wordt er jaarlijks zo'n 840.000 pagina's papier bespaard, het equivalent van 100 bomen.

Links:
http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum



Razende Robot Reporter