Verkoop huis via de supermarkt


Opvallende promotie bewijst de kracht van aandacht.

VENLO, 20111115 -- Het initiatief KiesuwBuren.nl, een actieve verkoopversneller voor de woningmarkt, is sinds juli 2011 actief. In deze korte periode heeft KiesuwBuren.nl met 42 deelnemende makelaars landelijke dekking. Met KiesuwBuren.nl worden buurtbewoners enthousiaste ambassadeurs. Ambassadeurs verdienen € 500,-- voor het aanbrengen van de ‘gouden lead’. Deze verkoopversneller zal a.s. donderdag aan de orde komen tijdens het National Symposium Makelaardij van Vastgoed Pro te Almere.

Naast de bestaande A5 ambassadeurskaart, die huis aan huis in de wijk worden verspreid, wordt de promotie verder uitgebreid. Hiervoor is een promocard ontwikkeld die eenvoudig op informatieborden van bijvoorbeeld de supermarkt geplaatst kunnen worden. Maar denk ook aan cafetaria, sportaccommodaties en buurthuizen. Uit de eerste test bleek gelijk een toename van het aantal hits op de website.

Voordeel voor iedereen

Deze innovatieve manier van verkoopondersteuning biedt een aantal grote voordelen. In de eerste plaats kan de verkoper actief meewerken aan de verkoop van zijn woning. Controle uitoefenen is voor veel verkopers uiterst belangrijk. Naast buurtbewoners kunnen ook een familie, vrienden, kennissen en collegae ingeschakeld worden als ambassadeur. Met de promocards wordt het bereik zelfs nog veel groter.

De makelaar kan zich met dit exclusieve concept onderscheiden van andere makelaars. Hij kan laten zien dat hij een stapje extra zet voor zijn klant. Bovendien krijgt hij een overzicht van serieuze kandidaat-kopers. Ambassadeurs, tot slot, maken niet alleen kans op € 500,-- cash,  maar hebben tevens invloed welke ‘buren’ bij hun in de wijk komen wonen. Buurtbewoners zijn ambassadeurs bij uitstek omdat ze als geen ander kunnen vertellen wat voor voordelen de wijk en de woning biedt.

Bijkomend feit is dat een woning dankzij KiesuwBuren.nl veel meer aandacht krijgt. Ook al wordt de kandidaat-koper niet aangedragen door de ambassadeur, deze extra aandacht komt de verkoopkansen van de woning ten goede. KiesuwBuren.nl zorgt ervoor dat zowel ‘fysieke’ sociale netwerken worden geactiveerd alsook de social media sites als Hyves, Facebook en Twitter.  

Emotioneel leed

Veel huiseigenaren staat het water aan de lippen. Uit recent onderzoek blijkt dat meer dan 20.000 huizen in aanmerking komen voor executieverkoop. Daarachter zit een nog vele grotere groep gezinnen die op dubbele lasten zitten en ternauwernood de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Juist deze mensen kunnen gebaat zijn bij een simpele verkoopversneller waarmee ze zelf ook nog enige invloed op uit kunnen oefenen.