Ingezonden persbericht


Hunkemöller breidt online verkoopkanalen uit via wehkamp.nl

Hilversum, 15 november 2011 - Europa's grootste lingeriespecialist Hunkemöller werkt ook online aan een uitbreiding van haar verkooppunten via derden. Vanaf vandaag is de Hunkemöller lingerie en badmode ook te koop via wehkamp.nl. Naast expansie online breidt Hunkemöller ook snel uit in winkeloppervlakte. De voornaamste groei vindt plaats in Duitsland, waar deze week de 500e winkel in Europa geopend wordt. Eerder deze maand opende Hunkemöller een eerste winkel in Wenen, Oostenrijk om ook daar in de komende jaren flink uit te breiden.

Hunkemöller & wehkamp.nl
Hunkemöller koos bewust voor een uitbreiding via wehkamp.nl. wehkamp.nl is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Lingerie en badkleding zijn veel gekochte producten uit het assortiment van wehkamp.nl. Ook de opvallende transformatie die online shop doormaakt is bewonderenswaardig en vormt daarom een goede omgeving voor Hunkemöller producten.

"Net als dat we uitbreiden in winkeloppervlakte in Europa en daarbuiten, moeten we ook focussen op expansie online. Onze eigen webshop heeft het afgelopen jaar een gigantische groei doorgemaakt. De consument wil meer en meer online kopen. Dus moeten wij zorgen dat ons aanbod ook online optimaal is, zowel in onze eigen webshop als via derden. We denken zo ook voor Hunkemöller nieuwe klanten te bereiken. wehkamp.nl is voor ons een goede partij in Nederland om de online shoppers te bereiken," zegt Bart van den Nieuwenhof, International Sales Director Hunkemöller.

Overige expansieplannen
Van een bescheiden onderneming in Amsterdam is Hunkemöller uitgegroeid tot een wereldwijd merk met meerdere distributiekanalen, die lingerie en aanverwante producten levert in 16 landen. Het merk breidt snel uit. Het nieuwste land waar Hunkemöller deze maand opende is Wenen, Oostenrijk. In Oostenrijk heeft Hunkemöller een uitbreiding van 40 tot 50 winkels voor ogen in de komende 3 tot 5 jaar. Hunkemöller heeft als doel om marktleider te worden in alle landen waar het merk actief is en te groeien tot een wereldwijd merk met distributie via meerdere verkoopkanalen in 2014. Op dit moment heeft Hunkemöller wereldwijd meer dan 500 verkooppunten. De 500e Europese winkel zal 17 november geopend worden in Reutlingen, Duitsland. Hunkemöller heeft de Duitse markt gekozen als voornaamste expansie land. In de rest van de wereld wil het merk de komende jaren voornamelijk groeien via shop-in-shops in grote warenhuizen, via third party webshops en via franchise formules.

Over Hunkemöller
Hunkemöller, van origine een Nederlands bedrijf, is het grootste high street lingeriemerk van de Benelux. Met circa 2700 werknemers en meer dan 500 winkels in 16 landen, breidt Hunkemöller zich snel uit. Op dit moment kun je onze winkels vinden in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Koeweit, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Israël, Groot-Brittannië en Oostenrijk.

Ons in-house design team is non-stop bezig met productinnovatie en productontwikkeling. Ze zorgen ervoor dat de laatste trends in lingerie niet gemist worden en kwaliteit en fit gewaarborgd zijn. Hunkemöller heeft een multi-channel retail strategie ontwikkeld om haar bedrijfsactiviteiten te laten groeien door nieuwe winkels, shop-in-shops, e-commerce en internationale franchising. Op 3 oktober 2011 werd Hunkemöller door de Nederlandse ING retail jaarprijs voor de 5e keer op rij verkozen tot beste winkelketen in de categorie lingerie en ondermode. Op 20 oktober won Hunkemöller de Piet Heyn award 2011 en werd daarmee verkozen tot onderneming die zich met durf en visie onderscheidt in de markt. Een sterk merk, vol nieuwe ideeën. Hunkemöller is onderdeel van PAI partners, een Europese investeringsmaatschappij.

Over wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo'n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness.

De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.