Nieuwe marketingtrends in toerisme

15/11/2011 15:33

Plantijn Hogeschool

Studenten en professionelen leren nieuwe marketingstrategieën op Horeca Expo

Bedrijven promoten zich meer en meer via sociale media. Ook de hospitality sector maakt er alsmaar vaker gebruik van. Daarom organiseert Plantijn Hogeschool een colloquium in Flanders Expo op 24 november. "Studenten die later een hotel willen runnen, moeten leren hoe ze sociale media doordacht kunnen inzetten", zegt Luc van Tricht, opleidingscoördinator Hotelmanagement van Plantijn Hogeschool.

Online recensies

Luc van Tricht: "Toeristen doen alsmaar vaker beroep op Facebook en Twitter om de voor- en nadelen van hotels te kennen. Blogs, maar ook websites zoals Resto.be en Tripadvisor.com hebben een zeer grote impact. Op die manier nemen sociale media meer en meer de traditionele marketingmodellen van de sector over. Marketing is niet langer eenrichtingscommunicatie, marketeers moeten voortaan in dialoog treden met hun doelgroepen op sociale media."

Experts vertellen

Plantijn Hogeschool in Antwerpen organiseert daarom een colloquium en workshop in de Horeca Beurs in Flanders Expo. Niet alleen studenten zelf, maar ook professionelen uit de sector kunnen hier heel wat van bijleren.

Op het programma staan tal van experts. Clo Willaerts stelt het Conversity Model voor dat bedrijven de weg wijst om bijkomende omzet te genereren met sociale media. Ook Heidi Van den Bussche, marketeer bij Toerisme Vlaanderen, zal het publiek heel wat bijbrengen over marketing in de hospitality sector. Naast lezingen vindt er voor professionelen ook een hands-on workshop plaats met Mic Adam.

Het colloquium en een bezoek aan de Horeca Expo beurs is gratis en voor iedereen toegankelijk. Inschrijven is verplicht en gebeurt via www.plantijn.be. Voor het programma, zie www.plantijn.be/kalender.