Ingezonden persbericht


Persbericht
Het is waar! Stacey Rookhuizen in kersteditie Playboy

Hoofddorp, 16 november 2011 - Het zong al rond in de media, nu is het officieel: Stacey Rookhuizen poseert in de kersteditie van Playboy. De presentatrice van Project Catwalk en jurylid van X Factor schittert in een surrealistische naaktreportage tegen de skyline van New York. Het resultaat: glamourous, stijlvol en zinnenprikkelend.

Gissen naar bekende Nederlanders in het kerstnummer van Playboy is al jaren een nationale sport. En dit jaar extra lastig, want Stacey is dit najaar - na Amanda Krabbé en Britt Dekker - al de dderde BN'er op rij. Een unicum in de geschiedenis van het naaktblad.

Eigenzinnige shoot
Voor Stacey geen palmbomen, witte stranden en blauwe zee. Ze koos voor internationaal topfotograaf Jaap Vliegenthart, bekend om zijn surrealistische stijl en fijnzinnige gevoel voor schoonheid en vervreemding. Maarten Spruyt werd ingevlogen voor de styling van Rookhuizen. Hoofdredacteur Jan Heemskerk: 'Ik wil niet te veel verklappen, maar centraal in de shoot staat New York, spotten met verhoudingen, en een Stacey zoals men die nog maar zelden heeft gezien. Ik ben een gelukkig mens.'

Opmerkelijk onderneemster
Iedereen kent Stacey Rookhuizen nu van tv, maar ze is al sinds 2002 een opmerkelijk onderneemster. Op 16-jarige leeftijd startte ze Stacey Records voor nieuw muzikaal talent en ze organiseerde succesvolle Dutch Delight concerten. De lezeressen van Cosmopolitan betitelden haar tot Het Stijlicoon van 2009, Elsevier nam haar op in de lijst van meest talentvolle ondernemers, Beau Monde plaatste Stacey op nummer 1 in haar top-10 van meest veelbelovende vrouwen in de showbizz en Viktor & Rolf hebben haar omarmd als muze.

Exclusief materiaal
De kersteditie van Playboy ligt vanaf 8 december in de winkel. Op woensdag 7 december zal Jan Heemskerk het eerste exemplaar aan Stacey overhandigen. Op playboy.nl kan je nu al het felbegeerde nummer vooruitbestellen en is er een eerste exclusieve video van de shoot te zien.

Foto: Dennis van Doorn
Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht