Ingezonden persbericht


Afdeling Communicatie
Hilversum, 16-11-2011

PERSBERICHT

ANTOINETTE HERTSENBERG LANCEERT TIJDSCHRIFT RADAR+

Antoinette Hertsenberg, drijvende kracht achter het succesvolle TROS- consumentenprogramma RADAR en de site trosradar.nl, lanceerde vanmiddag haar nieuwe consumenten lifestylemagazine RADAR+. Antoinette overhandigde het eerste nummer aan cabaretier Youp van 't Hek, de man die een jaar geleden als geen ander heeft laten zien hoe complex het voor de consument kan zijn en daar op zijn eigen wijze tegen ten strijde is getrokken.

De ondertitel 'maak het leven makkelijk' zegt veel over de intentie die Hertsenberg, tevens hoofdredacteur van RADAR+, met haar nieuwe magazine heeft; "Ik merkte de afgelopen jaren dat er bij de consument een groeiende behoefte is om het leven wat simpeler te maken. Het complexe aanbod van producten en diensten op allerlei gebied maakt het steeds moeilijker keuzes te maken. Daarom heb ik RADAR+ bedacht. Het is een levendig en inspirerend magazine over allerlei zaken die consumenten interesseren. Het is praktisch en betrokken en bevat veel informatie. RADAR+ is bedoeld voor mensen die genoeg hebben van oppervlakkigheid en het beste willen halen uit hun tijd, hun geld en zichzelf".

Het tv-programma RADAR is, met wekelijks rond de twee miljoen kijkers, ruim twee miljoen site bezoekers, 130.000 actieve panelleden en het nieuwe magazine een van de meest succesvolle mediaconcepten in Nederland.

Antoinette Hertsenberg vervolgt: "Het succes van RADAR is groot omdat wij opkomen voor de consument, met emotie, maar altijd integer. RADAR+ is daarop een belangrijke aanvulling. Het magazine gaat een stap verder dan andere tijdschriften en wordt gemaakt door redacteuren en columnisten die niet bang zijn voor feiten, verstand hebben van zaken en schrijven vanuit het RADAR-hart".

RADAR+ verschijnt zes keer per jaar. Het eerste nummer ligt vanaf donderdag 17 november in de winkel. De introductieprijs is ¤ 2,95.