Dura Vermeer Reputatiemonitor 2011

Breukelen - 16 november 2011

Dura Vermeer behoudt toppositie in Building Business Reputatiemonitor 2011

Dura Vermeer behoudt haar toppositie in de jaarlijkse bekendmaking van `bouwbedrijf met de beste reputatie'.

Hoewel Dura Vermeer terugzakt van een plaats 2 in 2010 naar een plaats 4 in 2011 is het verschil in de totaalscore met nummer 1, Ballast Nedam, slechts eentiende punt.

De bekendmaking van de Building Business Reputatiemonitor vond gisteren voor het achtste achtereenvolgende jaar plaats. Volgens directeur Ronald Provoost van USP Marketing Consultancy die in opdracht van het vaktijdschrift Building Business het onderzoek heeft uitgevoerd is sprake van een `fotofinish' bij de bouwbedrijven. In de totaalscore hebben Ballast Nedam (nummer 1) en Van Wijnen (nummer 2) in totaal 72,6 punten. Strukton (nummer 3) en Dura Vermeer (nummer 4) volgen met 72,5 punten. Professor Cees van Riel van de Erasmus Universiteit trad op als adviseur van het onderzoek. Naast bouwbedrijven zijn ook de reputaties van ontwikkelaars, woningcorporaties en adviseurs onderzocht.

Positief
Positief is dat Dura Vermeer in 2011 in de totale score 1,1 punt is gestegen in vergelijking met 2010. Ten opzichte van de andere bouwbedrijven scoort Dura Vermeer het beste in de reputatie-aanjagers `transparantie' en `innovatie'. Op de - reputatie voorspellende - gedragsintentie `in de toekomst zaken doen met ` is Dura Vermeer één van de grootste stijgers.

Ter info: een reputatiescore boven 70 is goed. Score 60 is voldoende. Score beneden 60 is onvoldoende.

WoonApps.nl
Met slechts drie stemmen verschil heeft WoonApps.nl het als reputatiecase af moeten leggen tegen de `Alignment'-case van woningcorporatie Ymere. Dura Vermeer was met dit online woonplatform annex interactieve applicatie één van de genomineerden voor `Reputatiecase van het Jaar'. Reputatiecase van het jaar is een nieuw onderdeel van de jaarlijkse bekendmaking van de Building Business Reputatiemonitor. Met `Reputatiecase' wordt bedoeld een initiatief of een project dat op communicatieve wijze positief heeft bijgedragen aan de reputatie van een bedrijf.

---