Dura Vermeer
Reputatiemonitor 2011
Breukelen - 16 november 2011
Dura Vermeer behoudt toppositie in Building Business Reputatiemonitor 2011
Dura Vermeer behoudt haar toppositie in de jaarlijkse bekendmaking van
`bouwbedrijf met de beste reputatie'.
Hoewel Dura Vermeer terugzakt van een plaats 2 in 2010 naar een plaats
4 in 2011 is het verschil in de totaalscore met nummer 1, Ballast
Nedam, slechts eentiende punt.
De bekendmaking van de Building Business Reputatiemonitor vond gisteren
voor het achtste achtereenvolgende jaar plaats. Volgens directeur
Ronald Provoost van USP Marketing Consultancy die in opdracht van het
vaktijdschrift Building Business het onderzoek heeft uitgevoerd is
sprake van een `fotofinish' bij de bouwbedrijven. In de totaalscore
hebben Ballast Nedam (nummer 1) en Van Wijnen (nummer 2) in totaal 72,6
punten. Strukton (nummer 3) en Dura Vermeer (nummer 4) volgen met 72,5
punten. Professor Cees van Riel van de Erasmus Universiteit trad op als
adviseur van het onderzoek. Naast bouwbedrijven zijn ook de reputaties
van ontwikkelaars, woningcorporaties en adviseurs onderzocht.
Positief
Positief is dat Dura Vermeer in 2011 in de totale score 1,1 punt is
gestegen in vergelijking met 2010. Ten opzichte van de andere
bouwbedrijven scoort Dura Vermeer het beste in de reputatie-aanjagers
`transparantie' en `innovatie'. Op de - reputatie voorspellende -
gedragsintentie `in de toekomst zaken doen met ` is Dura Vermeer één
van de grootste stijgers.
Ter info: een reputatiescore boven 70 is goed. Score 60 is voldoende.
Score beneden 60 is onvoldoende.
WoonApps.nl
Met slechts drie stemmen verschil heeft WoonApps.nl het als
reputatiecase af moeten leggen tegen de `Alignment'-case van
woningcorporatie Ymere. Dura Vermeer was met dit online woonplatform
annex interactieve applicatie één van de genomineerden voor
`Reputatiecase van het Jaar'. Reputatiecase van het jaar is een nieuw
onderdeel van de jaarlijkse bekendmaking van de Building Business
Reputatiemonitor. Met `Reputatiecase' wordt bedoeld een initiatief of
een project dat op communicatieve wijze positief heeft bijgedragen aan
de reputatie van een bedrijf.
---