Marketing innovatie: instant response op actualiteit via social media

Persbericht van Everybody Likes Penguins

Marketing innovatie: Instant Response Service haakt binnen 4 uur in op actualiteit via social media.

Reclamebureau Everybody Likes Penguins lanceert 17 november een nieuw type dienstverlening: Instant Response Service. Bijzondere beelden of teksten die inhaken op wat leeft onder de mensen, verspreiden zich als een virus door de online wereld. Deze uitingen geven een andere kijk op de actualiteit: verrassend, grappig of aangrijpend. Juist door in te haken op een 'trending topic' kan een boodschap vleugels krijgen. Marketeers kunnen door deze virale kracht van de actualiteit, directer én voordeliger met hun doelgroep communiceren.

Wat houdt de Instant Response Service in?
Reclamebureau Everybody Likes Penguins biedt marketeers een bijzondere samenwerking met het creatieve team. Binnen 4 uur wordt in overleg een uiting gecreëerd die klaar is om de wereld rond te gaan. Een uiting die een merk laat surfen op de actualiteit.

Hoe organiseren we de Instant Response Service? In een intake gesprek vormen we een scherp beeld van de gewenste doelgroep, de boodschap en de vrijheden en beperkingen. Vervolgens wordt dagelijks door het creatieve team de actualiteit gemonitord op kansen. Wanneer een mogelijkheid zich voordoet, wordt direct contact gelegd met de decision maker bij de opdrachtgever. Na groen licht, wordt de art en copy binnen 3 uur gecreëerd. Vervolgens wordt het voorgelegd ter goedkeuring, waarna de uiting via social media wordt verspreid. Dit gebeurt deels via ingekochte media ruimte en deels via free publicity. De kracht van de actualiteit neemt het over en vergroot het bereik.

Wat zijn de kosten?
De kosten voor het intake gesprek bedragen 450 euro. Vervolgens ontvangt de opdrachtgever een jaar lang minimaal 2 voorstellen per kwartaal. Na een jaar wordt een evaluatiegesprek ingepland. De prijs per actie varieert op basis van de benodigde ontwikkelkosten en media inkoop.

Drie recente voorbeelden
1. Enkele dagen na het overlijden van Steve Jobs ging het volgende aangrijpende bericht op internet rond: '1 person dies and 100 million cry, 1 million die and no one cries'. In dit bericht wordt een actueel thema in een ander perspectief geplaatst, waar giro 555 bijvoorbeeld aandacht voor een land zou kunnen trekken.

2. Nog recenter is het voorbeeld van de video van LuckyTV over de Griekse premier Papandreo. Deze video is de wereld rondgegaan op basis van het inhaken op de actualiteit. Een bedrijf als Lenen.nl zou een dergelijke uiting als Instant Response actie kunnen inzetten. De koppeling naar het merk zou prominent aan het einde van de video kunnen verschijnen of in de vorm van product placement.

3. Afgelopen dinsdag hebben we een Instant Response actie ontwikkeld voor EditieNL. We hebben voor hen een scoop gemaakt over het geheim waarom Nederland de voetbalwedstrijd met Duitsland heeft verloren. We hebben het fotobewijs geleverd dat de man achter het masker niet Klaas-Jan Huntelaar was, maar de Duitse topvoetballer Mario Gomez. Een primeur die je graag met je vrienden wilt delen.

Meer informatie over deze innovatieve dienstverlening van reclamebureau Everybody Likes Penguins is te vinden op www.everybodylikespenguins.nl. Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*
*

Links:
http://www.everybodylikespenguins.nl/blog/innovatieve-instant-response- service-haakt-binnen-4-uur-in
Bijlage:
* persbericht instant response servivce 17 novemberpdf




Razende Robot Reporter