Blauw Research


Genomineerden Gouden Spreekbuis Distributie

17 november 2011 door Blauw Research

De woningmarkt zit nog steeds op slot en de overheid houdt zich meer bezig met de regelgeving dan ooit. Het aanbod aan huizen blijft stijgen en de huizenprijzen dalen en toch worden er minder woningen verkocht dan een jaar geleden. Belangrijk voor hypotheekadviesorganisaties dus om zich goed te profileren en een voorkeurspositie bij het dalende aandeel potentiële en recente afsluiters te bewerkstelligen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de hypotheekadviesorganisatie die in 2011 de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt.

De genomineerden zijn (in willekeurige volgorde): Rabobank, ABN AMRO en De Hypotheekshop. Voor alle drie geldt dat zij zich goed hebben weten te ontwikkelingen ofwel stand hebben weten te houden in een jaar waarin er veel minder hypotheken zijn afgesloten dan een jaar geleden. De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2011. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekadviesorganisaties onder potentiële -en recente afsluiters. Zes meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:

o (Ontwikkeling van) spontane bekendheid
o (Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering o (Ontwikkeling van) waardering
o (Ontwikkeling van) imago
o (Ontwikkeling van) overweging
o (Ontwikkeling van) absolute voorkeur

Op dinsdag 13 december is het jaarlijkse Hypotheekseminar in De Glazen Ruimte in Maarssen. Tijdens dit seminar vindt de uitreiking plaats van Gouden Spreekbuis Distributie 2011, Gouden Spreekbuis Verstrekkers 2011 en de Performance Award Verstrekkers 2011. Wilt u hierbij aanwezig zijn dan kunt u contact opnemen met Caroline Nevens van Blauw Research (010-4000900).