Recruitmentsite PwC wint Gouden Cursor 2011
Persbericht van Campaign Group
Recruitmentsite PwC wint zowel de Gouden Cursor (vakjuryprijs) als de
Gouden PublieksCursor
Tweede en derde vakjuryprijs naar recruitmentsites van respectievelijk
De Brauw Blackstone Westbroek en Deloitte, publieksprijs tevens naar
PwC.
Rotterdam, 17 november 2011
De recruitmentsite Werkenbijpwc.nl is door de vakjury van de Gouden
Cursor uitgeroepen tot beste recruitmentsite van Nederland 2011,
gevolgd door de recruitmentsites van De Brauw (runner-up) en Deloitte
(second runner-up). De Gouden PublieksCursor, de publieksprijs voor de
meest aansprekende recruitmentsite, is tevens gegaan naar PwC. De
tweede en derde plaats voor de publieksprijs zijn respectievelijk voor
de 'Werken bij' site van de Koninklijke Landmacht en Ricoh. De prijzen
zijn vandaag voor de zevende keer uitgereikt op het relatie event van
Intelligence Group en Campaign Group "8 jaar Dynamiek op de
Arbeidsmarkt" op de Erasmus Universiteit Rotterdam.
PwC winnaar van de Gouden Cursor 2011
Uit de Nationale Monitor van de Beste Recruitmentsites zijn 25
recruitmentsites doorgegaan naar de vakjury voor een nadere kritische
beoordeling. In de Monitor zijn de sites uitgebreid onder de loep
genomen op in totaal 56 aspecten die betrekking hebben op het beeld dat
de organisatie schetst van zichzelf als werkgever, inzicht in
loopbaanmogelijkheden, de vindbaarheid en presentatie van vacatures,
toegankelijkheid, vindbaarheid van de site, sollicitatiemogelijkheden
en candidate experience. Na de beoordeling heeft de vakjury de
recruitmentsite van PwC www.werkenbijpwc.nl gekozen als de zevende
winnaar van de Gouden Cursor. De jury was aangenaam verrast door de
vriendelijke en persoonlijke uitstraling van de site, die veelal in
schril contrast staat met het kille karakter van grote
accountantskantoren. Een andere belangrijke opmerking is dat bij PwC
'social' echt wordt begrepen, door het gebruik en de integratie van
social media. "PwC heeft duidelijk een keuze gemaakt in de informatie
hiërarchie. Ondanks dat zij zowel qua content als functioneel gezien
heel compleet is, blijft de site overzichtelijk. Het is duidelijk op
welke doelgroep zij zich richt en brengt op verschillende manieren een
PwC experience over", aldus de vakjury. De tweede prijs ging naar de
recruitmentsite van De Brauw www.werkenbijdebrauw.nl, waar de vakjury
enthousiast was over het sterke zelfselecterende karakter van de site,
waarbij ze heel doelgroepgericht te werk gaan en alleen bepaalde (en de
juiste) mensen aanspreken. Tevens werd het door de vakjury gewaardeerd
dat met alles in de site wordt gezegd: 'Dit zijn wij'. De derde prijs
ging naar de recruitmentsite van Deloitte www.werkenbijdeloitte.nl.
Hier beoordeelde de vakjury de integratie van social media, de
toegankelijkheid en bovenal compleetheid van de site als zeer positief.
Dat de recruitmentsite van PwC uiteindelijk gekozen is als de winnaar
komt volgens de vakjury door de aanwezigheid van zowel mooi,
persoonlijk design als goede scores op proces en techniek.
PwC tevens winnaar van de Gouden PublieksCursor 2011
Tevens op basis van de Nationale Monitor voor de beste recruitmentsites
zijn 8 sites genomineerd voor de Gouden PublieksCursor (publieksprijs).
Sites die hiervoor in aanmerkingen kwamen scoorden hoog op een
positieve eerste indruk en een plezierige candidate experience. In
totaal is er 1464 keer een stem uitgebracht door het publiek op wat
voor hen de meest aansprekende recruitmentsite was. Met een gemiddeld
cijfer van 7,6 mocht PwC de publieksprijs voor meest aansprekende
recruitmentsite van Nederland 2011 in ontvangst nemen. Een tweede
plaats ging naar de recruitmentsite van de Koninklijke Landmacht met
een cijfer van 7,2 en met een 6,9 was de derde plaats voor de 'Werken
bij' site van Ricoh.
*
Links:
http://www.campaigngroup.nl/nieuws/november/pwc-beste-recruitmentsite-v
an-nederland
Razende Robot Reporter