Accenture lanceert nieuwe merkcampagne ontwikkeld om de “High performance. Delivered.” positionering van de onderneming naar het volgende niveau te tillen

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 20111117 --

Accenture (NYSE: ACN) heeft vandaag een nieuwe wereldwijde merkcampagne gelanceerd die haar “High performance. Delivered.”positionering naar het volgende niveau tilt door de volle diepte en breedte van de mogelijkheden van de onderneming te tonen en zich te richten op de waarde die Accenture creëert voor haar klanten.

De campagne zal tot leven komen in elk raakpunt van het merk met externe en interne doelgroepen - waaronder drukwerk-, luchthaven-, outdoor- en etherreclame; een breed scala aan digitale extensies, zoals online adverteren, zoeken, mobiliteitsplatforms, sociale media en interactieve billboards; wervingsmarketingmaterialen; klantpresentaties; de onlangs opgefriste website van het bedrijf; werknemerscommunicatie; en branding op Accenture locaties in meer dan 200 steden in zes continenten.

“Deze nieuwe campagne is het volgende hoofdstuk in de evolutie van Accenture's succesvolle ‘High performance. Delivered.’ merkpositionering,” aldus Roxanne Taylor, Chief Marketing & Communications Officer bij Accenture. “‘High performance. Delivered’ is de essentie van onze bedrijfsstrategie. De campagne brengt tot leven hoe we gebruik maken van onze expertise en toonaangevende consulting en technologische mogelijkheden om significante, tastbare zakelijke waarde te creëren voor de klant. De positieve reacties van onze klanten op de nieuwe campagne toont aan dat onze merkpositionering nu meer dan ooit weerklank bij hen vindt.”

Een van de belangrijkste elementen van de campagne is een doorlopende reeks van resultaatgerichte casestudies met klanten, waarvan gebruik wordt gemaakt in een verscheidenheid van marketingkanalen, waaronder reclame. Een advertentie met Unilever richt zich bijvoorbeeld op hoe Accenture het wereldwijde consumentengoederenbedrijf heeft geholpen gebruik te maken van technologie om bedrijfsprocessen in meer dan 100 landen te vereenvoudigen, te standaardiseren en te verenigen - wat geresulteerd heeft in €1 miljard aan besparingen voor Unilever. Een andere advertentie richt zich op hoe Accenture de onderneming Marriott heeft geholpen een van de top 10 retail websites in de wereld te worden door het invoeren van een platform dat negen websites in zeven talen ondersteunt en klanten gemakkelijker reserveringen laat boeken, waardoor Marriott $7 miljard in jaarlijkse omzet online heeft gegenereerd.

De reclame en andere elementen van de merkcampagne zal ook de volgende zaken belichten: Accenture's brede scala aan consulting, technologische en outsourcing mogelijkheden, vooral op gebieden met veel vraag, zoals mobiliteit, analyses, digitale marketing en duurzaamheid; haar kennis en expertise in meer dan 40 industrieën; en hoe Accenture klanten kan helpen te profiteren van kansen die voortvloeien uit de belangrijkste zakelijke trends zoals innovatie en globalisering.

In aanvulling op het gebruik maken van boeiende beelden, slimme tekst en een gedurfd kleurenpalet, is de nieuwe merkcampagne voorzien van het symbool van Accenture — “>” — dat al meer dan 10 jaar onderdeel is van het logo van het bedrijf.

Accenture zal haar succesvolle luchthavenreclamecampagne voortzetten, met nieuwe advertenties op 73 luchthavens in 35 landen. De nieuwe campagne zal installaties met hoge impact omvatten, van gebouwen en reclame op taxi's tot billboards, in belangrijke zakelijke centra over de hele wereld, evenals een verhoogde investeringen in digitale marketing en sociale media.

“We worden erkend als een pionier in B2B-marketing en hebben een lange geschiedenis van het verstoren van de conventies in de categorie door het aannemen van een consumentenmerkbenadering van marketing,” verklaarde Taylor. “Ik ben er trots op dat we bekend zijn geworden om innovatie door telkens nieuwe wegen in te slaan en nieuwe normen te stellen.”

Ter verhoging van de creativiteit en om grotere efficiëntie te bereiken, heeft Accenture een nieuw wereldwijd reclamemodel ingevoerd dat de creatieve ontwikkeling scheidt van de uitvoering. Voor de creatieve ontwikkeling heeft Accenture TBWA/Chiat/Day benoemd als haar nieuwe agentschap van record. Tag Wereldwijd werd benoemd tot Accenture's productie-agentschap verantwoordelijk voor de vertaling en de uitvoering van de campagne in alle media over de hele wereld. WPP's MEC blijft verantwoordelijk voor de wereldwijde mediaplanning en -inkoop.

Accenture staat momenteel gerangschikt als nr. 45 op de ranglijst van Interbrand van de top 100 wereldwijde merken, met een merkwaarde van $8 miljard. Dit betekent een stijging van 55 procent in de merkwaarde sinds 2002, toen Accenture haar debuut op Interbrand's ranglijst maakte van de top 100 wereldwijde merken, op nr. 53.

Voor meer informatie over Accenture’s nieuwe wereldwijde merkcampagne, klik hier.

Over Accenture

Accenture is een wereldwijd bedrijf voor management consulting, technologieservices en outsourcing. Het bedrijf telt ongeveer 236.000 personen die klanten in meer dan 120 landen van dienst zijn. Door de combinatie van ongeëvenaarde ervaring, allesomvattende capaciteiten in alle industrieën en bedrijfsfuncties, en extensief onderzoek naar de meest succesvolle bedrijven ter wereld, werkt Accenture samen met klanten om hen te helpen bedrijven en regeringen te vormen die hoge prestaties leveren. Het bedrijf heeft in het boekjaar eindigend op 31 augustus 2011 netto inkomsten gegenereerd van 25,5 miljard dollar. De thuispagina is www.accenture.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Accenture
Alex Pachetti, (917) 452-5519

alex.pachetti@accenture.com

Ticker_symbol NYSE:ACN