Ingezonden persbericht


Persbericht

KPN Sponsor van het Jaar

Amsterdam, 17 november - KPN is tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRing uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar.

Het telecombedrijf was genomineerd in drie verschillende categorieën, waarbij KPN en Het Mooiste Contact Fonds de SponsorRing Maatschappij won. Verder was KPN genomineerd met Hi en Hi Chill&Charge in de categorie Entertainment en met de sponsoring van het schaatsen in de categorie Sport. Volgens de hoofdjury verdient een bedrijf dat in één jaar sponsoring zo breed en zo succesvol neerzet terecht de eretitel Sponsor van het Jaar. De altijd felbegeerde SponsorRing Sport ging naar Liga en Team Liga. Het juryrapport laat weten: "Team Liga is een jonge en sympathieke ploeg die zich duidelijk gepositioneerd heeft naar de doelgroep vrouwen 25-49 jaar. De sterke profilering past bij de merkbelofte van Liga die ook nog eens via een sterke marketingcampagne wordt neergezet." Het zijn echter vooral de verbazingwekkende resultaten die de jury besloten hebben tot het toekennen van de SponsorRing Sport aan Liga.

In de aanwezigheid van 350 sponsorprofessionals en daarmee wederom uitverkocht Krasnapolsky was ook het succes voor RTL Nederland opvallend. Het mediabedrijf was via Lay's en Maak de Smaak in de categorie Media en Vodafone en The Voice of Holland in de categorie Innovatie betrokken bij twee winnaars. Bovendien werd RTL Directeur Content Matthias Scholten uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. Matthias Scholten is volgens de Stichting SponsorRing: "een Sponsor Personality die met veel creativiteit, innovativiteit en bindend vermogen zijn afdeling RTL Concepts een vernieuwende rol laat spelen richting sponsors." Met de prijs voor Matthias wil de Stichting SponsorRing ook het hele team van RTL Concepts waarderen. In de categorie Entertainment ging de SponsorRing naar Seat en Seat's Next DJ. Seat won vorig jaar ook al de SponsorRing Innovatie.

De Telegraaf Publieksprijs, de prijs waarbij consumenten online hun stem konden uitbrengen op vijf door de vakjury's voorgedragen cases, ging naar Hema en Natuurmonumenten. De winnaar ontving 25.000 euro aan mediabestedingen bij de Telegraaf Media Groep toe te wijzen aan een goed doel naar keuze en een Samsung Galaxy Tab.

Tijdens de uitreiking nam de Stichting SponsorRing afscheid van voorzitter Henri van der Aat. Van der Aat was vanaf het begin betrokken bij de SponsorRing en bekleedde afgelopen vier jaar de voorzittersstoel. Onder zijn leiding is de SponsorRing transparanter en professioneler geworden van opzet, zowel wat betreft organisatie, criteria als het jureringstraject. Henri van der Aat wordt opgevolgd door Rik Ruts, managing partner bij 3MO.

De SponsorRing is de prijs voor de beste sponsorcases van het jaar en werd op 17 november voor de twaalfde keer uitgereikt.

Winnaars SponsorRing 2011
Entertainment: Seat en Seat's Next DJ
Innovatie: Vodafone en The Voice of Holland (RTL4) Maatschappij: KPN en Het Mooiste Contact Fonds
Media: Lay's en Maak de Smaak (RTL4)
Sport: Liga en Team Liga
Sponsor van het Jaar: KPN
Sponsor Personality van het Jaar: Matthias Scholten De Telegraaf Publieksprijs: Hema en Natuurmonumenten



Ingezonden persbericht