Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Emesa beloond met FD Gouden Gazelle: omzetgroei vervijfvoudigd Nederlandse consument wil zelf bepalen wat hij betaalt

Amsterdam, 18 november 2011| Emesa Nederland B.V. (o.a. VakantieVeilingen.nl) won deze week de FD Gouden Gazelle in de categorie middelgrote ondernemingen in Noord-Holland. Dat werd op het hoofdkantoor van KPMG in Amstelveen bekendgemaakt. Het FD reikt de Gazellen Awards jaarlijks uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Vereiste was dat de deelnemende bedrijven een omzetgroei van minimaal 20% in de periode 2008 tot en met 2010 behaalden en een positief bedrijfsresultaat lieten zien. Emesa voldeed aan al deze criteria.

De FD Gouden Gazelle werd uitgereikt aan de snelste groeiers per categorie in Noord- en Zuid-Holland. Er zijn drie categorieën: klein (100.000 tot 2 miljoen euro omzet), middelgroot (2 tot 30 miljoen euro omzet) en groot (30 miljoen euro omzet of meer). In de categorie middelgroot behaalde Emesa de eerste plaats in Noord-Holland met een omzetgroei van 486%. De andere twee winnaars in Noord-Holland waren Lebara Group B.V. (categorie groot, omzetgroei: 315 %) en Payroll Works B.V. (categorie klein, omzetgroei: 918%). In 2010 eindigde Emesa als runner-up in de categorie klein.

Uit onderzoek van het Financieele Dagblad blijkt dat bij ruim driekwart van de FD Gazellen (77%) sprake is van autonome omzetgroei. Marc Muller, CEO van Emesa, nam de Award in ontvangst: "Wij hebben de laatste jaren onze kansen gegrepen met bijvoorbeeld ons veilingconcept van de site VakantieVeilingen.nl. Daar bepaalt de consument zelf wat hij betaalt en dat slaat aan. We noemen dat consumer generated pricing. Het aantal veilingen groeit ongekend hard en we zijn er dan ook van overtuigd dat deze trend zich verder zal ontwikkelen."

Emesa bereikt wekelijks 4,5 miljoen Nederlanders die geabonneerd zijn op de e-mail nieuwsbrieven. De websites van Emesa worden door meer dan 60 miljoen bezoekers per jaar bezocht.

(einde bericht)



Ingezonden persbericht