Ingezonden persbericht


Delta Lloyd Q magazine wint vier communicatieprijzen

Persbericht

Amsterdam, 18 november 2011

Delta Lloyd Q magazine wint vier communicatieprijzen

Delta Lloyd Groep is samen met bureau Proof Reputation flink in de prijzen gevallen. Gisteravond nam de verzekeraar de eerste prijs in ontvangst tijdens de uitreiking van de Grand Prix Customer Media in Amsterdam. Dezelfde avond werden drie awards in de wacht gesleept bij de Europese FEIEA Grand Prix in Londen.

De jury van de Nederlandse vakprijs Grand Prix Customer Media riep Delta Lloyd met Q magazine, haar blad voor stakeholders, uit tot winnaar in de categorie Business to Business. 'Q magazine voelt en leest als een onafhankelijke kwaliteitsuitgave. Het magazine lijkt op een krant met iets extra's', aldus het juryrapport. Het communicatieteam van Delta Lloyd is 'zeer trots' op de behaalde prijzen en roemt de samenwerking met Proof Reputation.

Sense of urgency sterk neergezet

De Federation of European Internal Editors Associations (FEIEA) bekroonde de organisatie in Londen met drie prijzen voor verschillende communicatieconcepten. In de categorie audiovisuele communicatie werd Delta Lloyd winnaar van de gedeelde eerste prijs met haar Strategy Film. Volgens het juryrapport zet de korte film de 'sense of urgency van de aangescherpte strategie op een indrukwekkende manier neer'.

Ook de front cover van Q magazine werd door de FEIEA bekroond met een eerste prijs. In de winnende uitgave stond het thema risico centraal. Het design met een foto van Vivien Maier overtuigde de jury. Deze getalenteerde fotografe koos voor een risicoloos bestaan. Bij leven liet ze haar werk aan niemand zien, pas na haar dood werd per ongeluk een schat aan foto's ontdekt. Voor het gebruik van fotografie in Q magazine nam Delta Lloyd daarnaast een derde prijs in ontvangst.