SNS Reaal Groep

Medewerkersblad Hechter van SNS REAAL wint Grand Prix Customer Media Award

vrijdag 18 november 2011

SNS REAAL heeft met haar medewerkersblad Hechter de Grand Prix Customer Media 2011 gewonnen in de categorie Interne Media. De jaarlijkse uitreiking vond op donderdag 17 november plaats in Amsterdam. Hechter is ingezonden door SNS REAAL en Kris Kras Design. Kris Kras is verantwoordelijk voor de productie en vormgeving van het magazine.

De categorie Interne Media telde 28 inzendingen. De vakjury nomineerde vier bladen. Naast Hechter waren dat `Hallo, ik ben' van Stichting Philadelphia, `Echt' van ING Domestic Bank NL en `Samenwerkt' van Woonbedrijf.

Het oordeel van de vakjury over de winnende Hechter: "De makers van zijn in staat geweest om in voor financiële instellingen moeilijke tijden en daarnaast het samenvoegen van verschillende media te komen tot een magazine dat heel goed aansluit bij de wensen van de werknemers. Het is een zeer aangenaam blad om doorheen te bladeren. Heldere tekstopmaak, gevoel van urgentie, modern, fris. Leuke invalshoeken van artikelen, en vaak sterk en simpel uitgewerkt. De jury waardeert het dat er met prikkelende koppen is gewerkt, zeker in een bankomgeving. Het coverbeleid is onderscheidend. Het magazine prikkelt om naar andere fora te gaan. Dat is erg goed. Het hele concept wijkt af van een traditioneel magazine. De vormgeving springt eruit. Een bekroning waard!"

De 7.100 medewerkers van SNS REAAL ontvangen Hechter zes keer per jaar. Het magazine is samen met intranet en interne social media onderdeel van de interne communicatiemix en informeert medewerkers over strategische ontwikkelingen, veranderingen en trends binnen en buiten SNS REAAL. Daarnaast is het blad gericht op het vergroten van de binding en versterken van samenwerking tussen de twaalf merken van het concern. Hechter is in het najaar van 2009 gelanceerd.