Medewerkersblad Hechter van SNS REAAL wint Grand Prix Customer Media Award
vrijdag 18 november 2011
SNS REAAL heeft met haar medewerkersblad Hechter de Grand Prix Customer
Media 2011 gewonnen in de categorie Interne Media. De jaarlijkse
uitreiking vond op donderdag 17 november plaats in Amsterdam. Hechter
is ingezonden door SNS REAAL en Kris Kras Design. Kris Kras is
verantwoordelijk voor de productie en vormgeving van het magazine.
De categorie Interne Media telde 28 inzendingen. De vakjury nomineerde
vier bladen. Naast Hechter waren dat `Hallo, ik ben' van Stichting
Philadelphia, `Echt' van ING Domestic Bank NL en `Samenwerkt' van
Woonbedrijf.
Het oordeel van de vakjury over de winnende Hechter: "De makers van
zijn in staat geweest om in voor financiële instellingen moeilijke
tijden en daarnaast het samenvoegen van verschillende media te komen
tot een magazine dat heel goed aansluit bij de wensen van de
werknemers. Het is een zeer aangenaam blad om doorheen te bladeren.
Heldere tekstopmaak, gevoel van urgentie, modern, fris. Leuke
invalshoeken van artikelen, en vaak sterk en simpel uitgewerkt. De jury
waardeert het dat er met prikkelende koppen is gewerkt, zeker in een
bankomgeving. Het coverbeleid is onderscheidend. Het magazine prikkelt
om naar andere fora te gaan. Dat is erg goed. Het hele concept wijkt af
van een traditioneel magazine. De vormgeving springt eruit. Een
bekroning waard!"
De 7.100 medewerkers van SNS REAAL ontvangen Hechter zes keer per jaar.
Het magazine is samen met intranet en interne social media onderdeel
van de interne communicatiemix en informeert medewerkers over
strategische ontwikkelingen, veranderingen en trends binnen en buiten
SNS REAAL. Daarnaast is het blad gericht op het vergroten van de
binding en versterken van samenwerking tussen de twaalf merken van het
concern. Hechter is in het najaar van 2009 gelanceerd.