Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Turkish Airlines organiseert Next in Corporate Travel 2011 Top Nederlands bedrijfsleven neemt deel aan NICT 2011

AMSTERDAM - 22 september 2011 - "Next in Corporate Travel 2011 - NICT 2011" is een initiatief van Turkish Airlines dat in 2009 werd gelanceerd. Het topmanagement van het internationale bedrijfsleven komt in oktober en november dit jaar in Istanbul bijeen voor een intensieve corporate travel study. Voorgaande jaren namen meer dan 1500 bedrijven uit Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk en Ierland deel aan het event. NICT 2011 focust gedurende vier events specifiek op decision makers uit vier belangrijke markten: Nederland, Italië, Frankrijk, België.

NICT is ontwikkeld als een internationaal platform voor de uitwisseling van creatieve ideeën en visies ter bevordering van de internationale effectiviteit van de zakenreisbranche. Bedrijven worden geholpen om hun concurrentiekracht te vergroten en kosten te besparen door middel van een interdisciplinair perspectief op de zakelijke reisbranche, het bedrijfsleven en ontwikkelingen in de markt. NICT 2011 is gericht op het behouden van de balans tussen het monitoren van internationale bedrijfsgroei en kostenbesparing op internationale zakenreizen.

"Continue bereikbaarheid en toenemende concurrentie: de markt is overal! Met andere woorden, het werkveld is groot en uitdagend. Om internationale kansen te benutten worden bedrijven gedwongen de wereld af te reizen. Met NICT willen wij ondernemers een platform bieden waar zij hun specifieke behoeften en wensen op het gebied van zakenreizen kunnen bespreken en ervaringen kunnen delen met andere zakelijke en opinieleiders. In tijden van krappe budgetten is dit belangrijker dan ooit", aldus hoofd Marketing Turkish Airlines, Faruk Çizmecio lu.

Turkish Airlines organiseert het innovatieproject Next in Corporate Travel in samenwerking met marketing bureau ADBA. "Nederland, Italië, Frankrijk en België zijn belangrijke markten en zijn met een verscheidenheid aan sterke, wereldwijd actieve bedrijven vaak wereldleiders", aldus Menend Esemenli en Martin Cserba, leden van de Raad van Bestuur van ADBA. "Tijdens NICT worden de laatste trends en inzichten op het gebied van zakenreizen behandeld door internationaal vooraanstaande experts. Luisteren, leren en delen is het doel van NICT. Dit creëert de grootste toegevoegde waarde voor decision makers bij hun uitdaging om de balans tussen zakenreizen en internationale bedrijfsgroei te behouden".

NICT vindt plaats in Istanbul van 18 tot 20 november, specifiek gericht op het Nederlandse bedrijfsleven. Naar verwachting wordt de conferentie bijgewoond door 250 stakeholders en travel managers uit de betreffende markt. Naast presentaties van vooraanstaande keynote sprekers, biedt Turkish Airlines de deelnemers een exclusieve backstage tour door Istanbul.

Over Turkish Airlines:
Turkish Airlines, lid van Star Alliance, beschikte in het oprichtingsjaar 1933 over een vloot van slechts vijf vliegtuigen, maar is inmiddels uitgegroeid tot een 4-sterren luchtvaartmaatschappij met een vloot van 177 vliegtuigen die vliegen op 187 bestemmingen over de hele wereld, waaronder 41 nationale en 146 internationale bestemmingen. Turkish Airlines, één van de snelst groeiende luchtvaartmaatschappijen, werd diverse malen door Skytrax onderscheiden, ook wel de "Passenger Choice Awards" genoemd. In 2011 ontving Turkish Airlines drie prestigieuze awards: "Best Airline Europe", "Best Premium Seats" voor de Comfort Class en "Best Airline Southern Europe".

Over Star Alliance:
Turkish Airlines maakt deel uit van het Star Alliance netwerk, dat werd opgericht in 1997. In totaal biedt het Star Alliance netwerk 21.200 dagelijkse vluchten naar 1.185 bestemmingen in 185 landen.