Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen



Nieuwe campagne voor Nederland als congres- en vergaderbestemming

22 nov 2011 - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert tijdens de EIBTM in Barcelona officieel de nieuwe campagne voor de internationale congres- en vergadermarkt: Meet Mr Holland. Met deze campagne richt het NBTC zich de komende 3 jaar op corporate meetingplanners in Europa en Noord-Amerika. Het doel is om de bekendheid van Nederland als vergaderland te vergroten en daarmee het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland.

De lancering

Mr Holland is de verpersoonlijking van Nederland en de Nederlander: creatief, open minded, charmant en efficiënt. Vanaf EIBTM 2011, de internationale vakbeurs in Barcelona waar circa 7000 corporate planners aanwezig zijn, wordt Mr Holland officieel het gezicht van zakelijk Nederland. Van 29 november tot en met 1 december is het NBTC met Mr Holland en 32 Nederlandse participanten aanwezig in Barcelona om contact te leggen met internationale meetingplanners. Mr Holland verzorgt onder andere een live act tijdens het Holland Happy Hour en is gastheer bij twee exclusieve planner diners in Barcelona.

De campagne

Mr Holland laat de internationale meetingplanner de komende jaren kennis maken met Nederland als vergaderland. Hij wijst hen via zijn eigen website en een social media op een persoonlijke en originele manier op de USP's van Nederland en de Nederlander.