Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Nieuwe campagne voor Nederland als congres- en vergaderbestemming
22 nov 2011 - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC)
lanceert tijdens de EIBTM in Barcelona officieel de nieuwe campagne
voor de internationale congres- en vergadermarkt: Meet Mr Holland. Met
deze campagne richt het NBTC zich de komende 3 jaar op corporate
meetingplanners in Europa en Noord-Amerika. Het doel is om de
bekendheid van Nederland als vergaderland te vergroten en daarmee het
aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland.
De lancering
Mr Holland is de verpersoonlijking van Nederland en de Nederlander:
creatief, open minded, charmant en efficiënt. Vanaf EIBTM 2011, de
internationale vakbeurs in Barcelona waar circa 7000 corporate planners
aanwezig zijn, wordt Mr Holland officieel het gezicht van zakelijk
Nederland. Van 29 november tot en met 1 december is het NBTC met Mr
Holland en 32 Nederlandse participanten aanwezig in Barcelona om
contact te leggen met internationale meetingplanners. Mr Holland
verzorgt onder andere een live act tijdens het Holland Happy Hour en is
gastheer bij twee exclusieve planner diners in Barcelona.
De campagne
Mr Holland laat de internationale meetingplanner de komende jaren
kennis maken met Nederland als vergaderland. Hij wijst hen via zijn
eigen website en een social media op een persoonlijke en originele
manier op de USP's van Nederland en de Nederlander.