PostNL Checkout: online koper kiest zelf tijd en plek van bezorging

Persbericht van PostNL

Met uitgebreide bezorgkeuzes en overzicht over online bestellingen speelt PostNL in op de belangrijkste wensen van online kopers.

Keuze en gemak voor online kopers
Met de integratie van PostNL Checkout in het bestelproces, bieden webwinkeliers online kopers keuze in de bezorging. Kopers kiezen voor een dag, waarbij ook het tijdvak vermeld wordt waarop zij de pakketbezorger kunnen verwachten. Ook kiest de online shopper zelf op welke locatie het pakket bezorgd moet worden. Dit kan zowel thuis, op het werk, bij de buren of op ieder ander adres in Nederland zijn, maar ook direct bij één van de PostNL Postkantoren.

Daarnaast hoeven nieuwe klanten geen gegevens meer in te vullen. Iedere online koper maakt eenmalig een profiel aan op mijnpakket.nl waarin zij alle bestel- en bezorgvoorkeuren invullen. Door gebruik te maken van de PostNL Checkout worden deze persoonlijke voorkeuren van de online koper gekoppeld en zijn deze zichtbaar tijdens het bestelproces. De verwachting is dat dit leidt tot minder navragen, meer tevreden klanten en een hogere omzet voor de webwinkelier.

PostNL Checkout is nu beschikbaar voor elke webwinkelier. Ook is voor de webwinkels die gebruik maken van de webwinkelsoftware van mijnWinkel reeds een koppeling met PostNL Checkout gerealiseerd. Zij kunnen PostNL Checkout direct door PostNL laten activeren. De eerste webwinkels die PostNL Checkout gebruiken staan op
https://mijnpakket.postnl.nl/WebShopInfo

"Met deze ontwikkelingen speelt PostNL in op de wensen van online kopers en webwinkeliers om meer keuze en invloed te hebben op de bezorging van online aankopen", zegt Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur PostNL Pakketten.

Over PostNL
PostNL verwerkt op jaarbasis zo'n 8,8 miljard geadresseerde poststukken (waarvan 100 miljoen pakketten) met meer dan 88 miljoen bestemmingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. PostNL is in de eerste plaats actief op het gebied van post, pakketten en e-commerce. Daarnaast biedt de onderneming ook diensten aan op het gebied van data- en documentmanagement, direct marketing en fulfillment. PostNL heeft in totaal zo'n 77.000 mensen in dienst. In 2010 bedroeg de omzet van PostNL bijna 4,3 miljard euro.

Links:
http://www.postnl.com



Razende Robot Reporter