Stichting Blik op Werk


Kleintjes doen het beter dan grote

Tevredenheid over kleinere re-integratiebedrijven met Keurmerk hoog

Uit onderzoek naar deze dienstverlening door Stichting Blik op Werk blijkt dat over het verloop van 2009 naar 2011 cliënten en opdrachtgevers meer tevreden zijn over kleinere dienstverleners. Dit zijn organisaties die jaarlijks een kleiner (1 tot 250) aantal trajecten uitvoeren in verhouding tot dienstverleners die jaarlijks duizenden trajecten uitvoeren. Daarnaast sluiten de kleinere dienstverleners hun trajecten vaker succesvol af. De onderzochte dienstverleners zijn re-integratiebedrijven, arbodienstverleners, jobcoaches, outplacementbedrijven en opleidingsinstituten.

Stichting Blik op Werk heeft dit onderzoek uitgevoerd met het doel de kwaliteit van de dienstverlening te vergroten. Het onderzoek maakt inzichtelijk welke elementen van de dienstverlening belangrijk zijn voor het verhogen van de cliënt- en opdrachtgevertevredenheid. Daarnaast maakt het inzichtelijk welke elementen de kans op het slagen van trajecten verhogen en welke elementen de cliënten dichter bij de arbeidsmarkt brengen.

Op 1 december tijdens het Blik op Werk Congres `Fit to Work' zal het onderzoek worden gepresenteerd. Het congres `Fit to Work' gaat over inzetbaarheid, re-integratie, vitaliteit en gezond werken. De dag kent een divers programma met ondermeer een symposium dat zal gaan over de te verwachten arbeidskrapte, de veranderingen in de sociale zekerheid en de uitdagingen en kansen die hier liggen voor onder andere werkgevers, sociale diensten en re-integratiebedrijven. Sprekers als René Paas (voorzitter Divosa), Ton Wilthagen (hoogleraar Arbeidsmarkt Universiteit van Tilburg) en Marco Florijn (wethouder Sociale Zaken Gemeente Rotterdam) zullen hun visie delen.

Stichting Blik op Werk toetst de kwaliteit van ruim 650 organisaties die de inzetbaarheid van werknemers en werkzoekenden verbeteren. Met het Blik op Werk Keurmerk bewijzen organisaties hun kwaliteit. Het vergroten van duurzame inzetbaarheid, maatschappelijke participatie, begeleiding naar werk of arbogerelateerde dienstverlening zijn voorbeelden van diensten die binnen het Keurmerk worden getoetst.

Op www.blikopwerk.nl is te zien welke dienstverleners over het Keurmerk beschikken. Ook zijn daar de tevredenheidscijfers te vinden. Klanten kunnen deze gegevens gebruiken om een geschikte dienstverlener te kiezen.
Op www.blikopwerkcongres.nl is het programma van het Congres `Fit to Work' te vinden en is aanmelding voor het congres mogelijk.

Meer informatie

0900-BLIKOPWERK (0900-25 45 679, EUR 0,10 pm) email