Gemeente Tiel


Tiel organiseert herstelrondes openbare verlichting

In deze donkere dagen is het belangrijk dat de openbare verlichting het goed doet. In week 48 en week 50 gaat daarom, in opdracht van de gemeente, een monteur met een hoogwerker op pad om defecte lampen te vervangen. De gemeente roept inwoners, ondernemers en anderen op om defecte lantaarnpalen te melden, zodat deze meegenomen kunnen worden in de herstelronde.

Als een lantaarnpaal niet brandt, kan dat gemeld worden bij de Bel- en Herstellijn, telefoon (0344) 637 555 of e-mail belherstel@tiel.nl. De melding kan ook 24 uur per dag digitaal gedaan worden via gedaan worden via deze site. Op iedere lantaarnpaal zit een gele sticker. Daarop staan de straatnaam en het nummer van de lantaarnpaal. Dit nummer moet doorgegeven worden bij de melding. Alleen dan kan de monteur gericht aan het werk.

Straatverlichting in de hele straat of een deel van de wijk brandt niet

Deze storingen kunnen ook gemeld worden bij de Bel- en Herstellijn, maar worden niet opgelost in de herstelrondes in december. Als in een straat of meerdere straten alle lantaarnpalen niet branden, is er waarschijnlijk iets mis met een zekering in een transformatorhuisje of er is een breuk in de kabel in de grond. De gemeente is geen eigenaar van het net, maar heeft een transportovereenkomst met Liander. Hierin staat dat een storing zo snel als mogelijk is, wordt opgelost. Hieraan is geen termijn gekoppeld. De gemeente geeft de storing door aan Liander met het verzoek deze op te lossen. Meer informatie hierover is te vinden op de pagina 'Storing openbare verlichting'. Op de pagina van de Bel en Herstellijn staat deze procedure uitgebreid omschreven.