Ingezonden persbericht


Persbericht
Groningen, 21 november 2011

Wat zegt een boodschappenbriefje over je? Boodschappenbriefjesboek nu met gratis persoonlijke analyse

Tefke van Dijk analyseerde honderden boodschappenbriefjes. In haar boek `Psychologie van het boodschappenbriefje' zijn tientallen treffende analyses opgenomen. Medeauteur Marloes Morshuis ontwikkelde aan de hand van de briefjes originele recepten. Het mooi vormgegeven boek kost slechts 10 euro en is een perfect cadeau voor de decembermaand. Zeker omdat kopers nu tijdelijk een persoonlijke analyse gratis erbij krijgen. Boodschappenbriefjes. Vaak worden ze achtergelaten in een winkelwagentje of achteloos op de grond gegooid. Zonde, want een boodschappenbriefje geeft waardevolle informatie over wie je bent. Of een intiem kijkje in iemands leven. Dat concludeert Tefke van Dijk na het analyseren van bijna 350 boodschappenbriefjes. Van Dijk hanteert voor haar analyses de methode `psychologie van de koude grond.' Dat leidt tot pittige en prettige pseudo-psychoanalyses. "Ik vorm me een beeld van de persoon op basis van opvallende aspecten van het briefje, zoals handschrift, de manier waarop het lijstje is samengesteld en zelfs het papier waarop het is geschreven." Medeauteur Marloes Morshuis ging op zoek naar de verrassing. Ze baseerde haar recepten op de boodschappen van het briefje, maar koos daarbij niet de voor de hand liggende weg. "Ik vind het interessant om onverwachte ingrediënten met elkaar te combineren, dat levert unieke recepten op. Zoals krentelteefjes." Met een verkoopprijs van slechts 10 euro is het boek een ideaal cadeau in de decembermaand. Helemaal omdat kopers van het boek nu een bon krijgen voor een gratis persoonlijke pseudo-psychoanalyse. Het enige wat ze hoeven te doen is een foto van het te analyseren boodschappenbriefje mailen en ze krijgen via de mail een mooi printbare analyse terug. Een leuke toevoeging voor een Sinterklaas- of kerstcadeau! Van Dijk analyseert nu dagelijks een briefje op www.boodschappenbriefjesonline.nl. Nog wel, want daar komt een einde aan. In totaal maakt ze 365 analyses, een jaar lang briefjesanalyses dus. Het boek, met een tegoedbon voor een persoonlijke analyse, is te bestellen via de site en kost 10 euro. Psychologie van het Boodschappenbriefje Door Tefke van Dijk en Marloes Morshuis Uitgeverij Palmslag 64 pagina's, 10 euro ISBN 978-90-814838-6-5 Bestellen via www.boodschappenbriefjesonline.nl -------------------------------

Ingezonden persbericht