Trnd maakt word of mouth marketing controleerbaar en meetbaar


Europa's grootste marketingnetwerk voor consumenten start met gecontroleerde en meetbare word of mouth marketingcampagnes in Nederland

Amsterdam, 20111122 -- In december 2011 start trnd in Nederland een word of mouth marketingcampagne voor Ambi Pur van Procter en Gamble. Trnd is het grootste consumenten-marketingnetwerk van Europa met meer dan 1 miljoen actieve deelnemers. Trnd onderscheidt zich doordat zij word of mouth marketing meetbaar en controleerbaar maken. Het doel van grote merken om word of mouth marketing toe te passen, is het creëren van gesprekken over het product, het verkrijgen van meer merkambassadeurs en het generen van extra verkopen.

Trnd helpt producenten met krachtige word of mouth marketingcampagnes om trouwe merkambassadeurs te creëren en extra verkoop te genereren. Dit doen ze door de gesprekken die plaatsvinden tussen de deelnemers en hun vrienden te controleren: tijdens een campagne volgt trnd consumenten intensief door een één op één dialoog aan te gaan over hun ervaringen met het product en de inhoud van de gesprekken die ze met hun familie, vrienden en bekenden over het product hebben gehad.

Het meten van de resultaten en het bereik van een word of mouth marketingcampagne is het tweede onderscheidende vermogen van trnd. Door alle deelnemers en de mensen met wie zij gesproken hebben feedback te vragen over het aantal gesprekken dat zij met anderen over het product hebben gehad worden cijfers over het bereik van deze vorm van reclame inzichtelijk gemaakt.