Ingezonden persbericht



Màxima en Catherine dé koninklijke stijliconen

Hoofddorp, 23 november 2011 - Zeer overtuigend heeft prinses Màxima opnieuw de Verkiezing Bestgeklede Prinses gewonnen. Echtgenote Catherine Middleton, de echtgenote van de Britse prins William, maakt een spectaculaire entree en eindigt op de tweede plaats in deze jaarlijkse verkiezing van royaltymagazine Vorsten Royale.

Màxima haalde bijna de helft van de stemmen (43,7%). Nieuwkomer Catherine Middleton staat opvallend, maar met gepaste afstand, op twee (17,0%) en kroonprinses Mary van Denemarken is derde met 8,2% van de stemmen.

Vrouwelijke royals zijn de stijliconen van nu en inspireren met hun kleding miljoenen vrouwen. Het Amerikaanse magazine Vanity Fair plaatst hen ieder jaar weer hoog op de International Best-Dressed List en hertogin Catherine werd onlangs door Harper's Bazaar uitgeroepen tot bestgeklede Britse vrouw.

Door lezers en kenners
Lezers van Vorsten Royale konden voor de Verkiezing Bestgeklede Prinses, nu voor de tweede keer gehouden, hun persoonlijke top-3 doorgeven. Ook werd naar de mening van hoofdredacteuren van glossy tijdschriften gevraagd. Màxima en Catherine zijn bij beide groepen duidelijk de favorieten. Vorsten Royale-lezers zijn verder gecharmeerd van de Scandinavische prinsessen, terwijl de kenners meer onder de indruk zijn van de jonge, modieuze Charlotte Casiraghi, dochter van prinses Caroline van Monaco.

Meer over de Verkiezing Bestgeklede Prinses is te lezen in het dubbeldikke Gala & Glamournummer van Vorsten Royale (editie 13) dat vanaf 25 november in de winkel ligt. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (