Ingezonden persbericht


Carice van Houten wint Viva400 Award
Massaal gestemd op Lijst der Lijsten

Hoofddorp, 23 november 2011 - Nog geen uur online en #viva400 was al trending topic op Twitter. Viva presenteert de 400 succesvrouwen van 2011. Op alle 400 vrouwen is massaal gestemd. En daar zijn vanavond zeven winnaars uitgerold.

Het gaat niet over macht, het gaat niet over geld, maar over plezier hebben in je vak. En er vervolgens er ook echt goed in zijn. Deze 400 vrouwen hebben in 2011 allemaal een mijlpaal in hun carriere bereikt. En daarvoor beloond met een solide plek op de Lijst der Lijsten. En een stem! Want maar liefst 12000 mensen hebben hun stem uitgebracht op hun favoriete Viva400-vrouw. Tijdens de bloedstollende ontknoping op een spannende plek, de Lido Club in Holland Casino, werden vanavond de 7 winnaars in de verschillende groepen bekendgemaakt.

De uitslag!
LinkedIn ZAKELIJK Award: Mascha Feoktistova (25), eigenaar beautygloss.nl Startte: de eerste blog die over beauty gaat en heeft nu ruim 44.000 bezoekers per dag.. Verdiensten: komen via advertenties, banners en advertorials en via haar webshop die ze afgelopen jaar startte.

Guhl GOED Award: Dina-Perla Marciano (26), Pr-professional Werkt: bij een pr-bureau waar ze de communicatie voor IT-bedrijven doet. Strijdt voor: de rechten van de vrouw in het algemeen en van minderheden in het bijzonder. Stelt in haar columns, blogs en op Twitter problemen waar vrouwen mee kampen aan de kaak.

We AANSTORMEND Award: Charlotte, Dookje, Femke en Kim, Cabaretiers bij Los muziektheater. Maken: komisch muziektheater voor een breed publiek. Bekend: van hun eerste avondvullende cabaretvoorstelling 'Lijf on stage' en ze tourden het afgelopen jaar door Nederland.

Bulatti CREATIEF Award: Marjolein Schel (24), hoofdredacteur girlscene.nl Geeft: leiding aan de redactie van de grootste online meidencommunity van het land. Hoogtepunt 2011: benoemd worden tot hoofdredacteur van Girlscene.nl. Trots: dat ze met haar team jonge meiden het niet alleen over mode en beauty heeft, maar ook maatschappelijke issues bespreekt op de site.

DiSaronno SHOWBIZ Award: Carice van Houten (35), actrice. Hoogtepunt 2011: werd tijdens de tiende editie van het Tribeca Film Festival in New York uitgeroepen tot best actress voor haar rol als de dichteres Ingrid Jonker in 'Black butterflies'. Won: haar derde Rembrandt Award voor beste actrice voor de hoofdrol Carmen in de film 'Komt een vrouw bij de dokter'.

Ecco STOER Award: Katja Roose (30) professioneel kitesurfer. Nam: een sabbatical van haar baan bij KPN om zich volledig op het kitesurfen te focussen. Dat leverde haar de eerste plaats op de wereldranglijst op. Is ook: Europees Kampioen. Trots op: de overwinning tijdens de laatste Worldcup in Duitsland.

Holland Casino SLIM Award: Elke Geraerts (29), universitair hoofddocent klinische psychologie Specialisme: de werking van het geheugen na traumatische ervaringen als kindermisbruik. Heeft: in zeer korte tijd een internationale reputatie opgebouwd. In 2011: startte ze een nieuw onderzoek, gericht op het ontwikkelen van cognitieve therapieën voor depressie en angststoornissen. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht