InterRail op schema voor 40e verjaardag

Persbericht van PR Newswire

UTRECHT, Nederland, November 24, 2011 /PRNewswire/ --

Het jaar 2012 markeert een belangrijke mijlpaal voor de Eurail Group GIE. InterRail-passen worden door talloze reizigers in heel Europa geprezen als het 'kaartje voor vrijheid en avontier' en ze bieden al bijna veertig jaar de mogelijkheid om veilig, voordelig en op betrouwbare wijze per trein te reizen.

InterRail-passen werden voor het eerst in gebruik genomen in 1972 en het snel groeiende fenomeen dat bekend werd als 'InterRail' werd al snel een soort overgangsritueel voor jongeren die Europa per spoor wilden verkennen. Hoewel het oorspronkelijk een nicheproduct was dat verkocht werd aan jongeren onder 21 jaar, werd het concept van onbeperkt reizen per trein door 19 landen positief ontvangen. Het productaanbod heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld en de InterRail-wereldpas (Global Pass) geeft nu onbeperkt toegang per spoor tot 30 Europese landen, en kan worden gebruikt door klanten uit alle lagen van de bevolking (studenten, rugzakreizigers, gezinnen, zakelijke reizigers en zelfs senioren). De pas is echt uitgegroeid tot een product voor alle leeftijden en wint nog steeds elk jaar aan populariteit.

In april 2007 onderging InterRail een complete make-over en nam Eurail Group GIE het beheer van het "merk" over. Er werd een duidelijker product geïntroduceerd, waarbij de oude zones waar Europa in was opgedeeld werden geëlimineerd. Tegenwoordig zijn er twee producten op de markt: de InterRail GlobalPass en de InterRail One CountryPass. De Global Pass is geldig in 30 deelnemende landen en is bedoeld voor onbeperkt reizen per trein voor een bepaalde geldigheidsduur (van vijf dagen tot een maand) tijdens een aantal opeenvolgende of flexibele reisdagen.

Reizen met de trein blijft één van de meest ontspannen, flexibele en gemakkelijke manieren om Europa te zien. Om deze reden blijft de Eurail Group zich richten op het versterken van de samenwerking met aandeelhouders en strategische partners, zodat zij gelijke tred kan houden met veranderende reistrends. Eurail Group streeft er tevens naar het product een betere bekendheid te geven, zodat reizen met InterRail een betaalbare en tevens duurzame reisoplossing voor de komende veertig jaar zal blijven. Het Mobility Fund by Rail for the Young and Disadvantaged, een fonds voor minder bevoorrechte jongeren, wordt financieel ondersteund met de verkoop van InterRail-passen. Dit fonds stelt de Eurail Group in staat om speciale groepen jongeren te helpen buiten hun eigen land te reizen, zodat zij Europese grenzen kunnen oversteken en andere culturen ervaren.

In 2010 reisde 98% van alle pashouders van InterRail Global met een 2e-klaspas, vooral jongeren tot 26 jaar, de leeftijdsgroep die 76% van het jeugdmarktaandeel vertegenwoordigt. "Het idee van InterRail is nog steeds uiterst populair en blijft voor jong en oud de beste manier om Europa te zien. Het succesvolle bedrijfsmodel van InterRail garandeert dat het product succes zal hebben tot ver in de toekomst", aldus , Ana Dias e Seixas, marketingmanager van Eurail Group.



Razende Robot Reporter