Delixl

Deli XL stijgt fors in Transparantiebenchmark

23-11-2011

MVO speerpunt

" MVO is één van onze strategische speerpunten. Wij willen een voortrekkersrol nemen binnen de foodservice. Transparant zijn over wat je doet past daarbij en ik ben dan ook trots op deze positie in de benchmark. We kunnen echter niet achterover leunen, het gaat immers om het resultaat. "

Dick Slootweg
Algemeen directeur

Foodservice groothandel Deli XL behoort tot de meest transparante foodbedrijven in Nederland. Dit blijkt uit de Transparantiebenchmark van het Ministerie van EL&I, die afgelopen maandag 21 november werd gepubliceerd. De Transparantiebenchmark biedt inzicht in de wijze waarop de 500 grootste Nederlandse bedrijven verslag doen van hun MVO-activiteiten. Deli XL steeg van plek 82 naar plek 65 en behoort daarmee tevens tot de top 10 in de categorie `Voedsel en dranken'.

"MVO is één van onze strategische speerpunten", zo laat Dick Slootweg, Algemeen directeur Deli XL weten. "Wij willen een voortrekkersrol nemen binnen de foodservice. Transparant zijn over wat je doet past daarbij en ik ben dan ook trots op deze positie in de benchmark. We kunnen echter niet achterover leunen, het gaat immers om het resultaat."

Van transparantie naar prestatie
De Transparantiebenchmark geeft aan waarover en hoe de onderneming rapporteert, bijvoorbeeld over CO2-uitstoot, of over sociale omstandigheden. Een goede score geeft daarmee aan dat de onderneming open is en inzicht geeft in haar bedrijfsvoering. Op dit moment geeft de benchmark nog geen vergelijking van de daadwerkelijke duurzame prestaties van ondernemingen. Erin Troost-Rijnders, Programmamanager MVO bij Deli XL: "Dat is iets wat wij wel graag zouden willen. Er is nog geen algemeen geaccepteerde benchmark om de MVO-resultaten van foodbedrijven te vergelijken. Daarmee zou je niet alleen kunnen zien hoe open een onderneming is, maar ook nog eens wat zij dan presteert."

2012: dialoog met belanghebbenden
Deli XL bracht haar duurzaamheidsverslag over 2010 volledig online uit. Het verslag is te bekijken op www.delixl.nl/duurzaamheidsverslag2010 De groothandel voor horeca, catering en zorg stelt belanghebbenden via de website in staat om met het bedrijf in dialoog te gaan. Erin Troost-Rijnders: "In 2012 zullen wij dat niet alleen online doen, maar ook klanten, leveranciers en andere betrokkenen aan tafel uitnodigen. We willen open blijven staan voor de ontwikkelingen om ons heen en de behoeftes van onze klanten en andere stakeholders. Zo kunnen we onze activiteiten en de rapportage daarover verder versterken."

Meer weten?

Voor nadere informatie en/of het opvragen van meer foto's:

Simon de Ridder, Communicatiemanager Deli XL
Telefoonnummer:
(0318) 678 662
E-mailadres:
simon-de.ridder@delixl.nl