Ingezonden persbericht



---


Persbericht

Nieuwe e-learningtool zorgt voor toename verzekeringskennis bij reisadvieurs

Europ Assistance start EAcademy
Europ Assistance richt EAcademy op voor aangesloten partners uit de reisbranche. Met behulp van een e-learning module worden medewerkers getraind en geëxamineerd over het aanbod van Europ Assistance reis- en annuleringsverzekeringen. De reisverzekeraar ondersteunt hiermee het reisbureau- en touroperatorpersoneel bij het geven van gedegen verzekeringsadvies aan reizigers. Reisagenten willen niets liever dan klanten een onbezorgde vakantie bieden. De aandacht gaat primair uit naar het plannen van reis en verblijf. In tweede instantie komen de financiële en persoonlijke risico's die verband houden met de reis ter sprake. Het aanbieden van de juiste reis- of annuleringsverzekering, afgestemd op reisduur en -doel, bestemming of gezinssituatie is niet eenvoudig. Uit de vragen die dagelijks bij de afdeling Travelsupport van Europ Assistance binnenkomen, blijkt ook dat het verkopen van verzekeringen een specialistisch vakgebied is. "Persoonlijke training in groepsverband op locatie blijft een belangrijk deel van het opleidingstraject uitmaken," licht Jan Willem Stet, Salesmanager Travel bij Europ Assistance toe. "Nieuwe medewerkers bij de reisbureaus en touroperators en nieuwe verzekeringsproducten maken kennisoverdracht continu noodzakelijk. De nieuwe elearning module vormt een gedegen aanvulling." In een speciaal ontwikkelde online trainingsomgeving leren cursisten alle ins en outs over de diverse Europ Assistance verzekeringen en worden zij getest op hun kennisniveau. Een verplicht examen en certificaat bij goede score completeren het geheel. "Europ Assistance ziet het als haar taak te zorgen voor goede verzekeringskennis bij de reisadviseur. Daar wordt iedereen beter van. Het vertrouwen tussen de adviseur en reiziger groeit en uiteindelijk gaat de klant goed verzekerd en zonder zorgen op reis. Dat het aantal vragen bij Travelsupport zal teruglopen, is een bijkomstigheid," aldus Stet.


- Einde persbericht Aantal pagina's 2 Pag 1

Europ Assistance Nederland B.V. Keulenstraat 13 - Postbus 2170 - 7420 AD Deventer - Tel +31 (0)570 78 31 00 - Fax +31 (0)570 78 30 29 info@europ-assistance.nl - www.europ-assistance.nl

24 november 2011





Ingezonden persbericht