MyDealPage: 'Nederlanders massaal op koopjesjacht onder werktijd'
Persbericht van MyDealpage
Onderzoek van http://www.mydealpage.nl www.mydealpage.nl
http://www.mydealpage.nl , een website die dagelijks een overzicht
geeft van alle deals met megakortingen, onthult dat Nederlanders
massaal onder werktijd speuren naar aanbiedingen op ?daily deal sites?
zoals Groupon, LivingSocial en Groupdeal. Maar liefst 82% van de
koopjesjagers bekijkt de aanbiedingensites op doordeweekse dagen tussen
9 en 5. Met name donderdag blijkt een populaire dag om op zoek te gaan
naar een leuke deal.
Charles Maltha directeur van MyDealPage: ?Wij waren bijzonder verbaasd
toen we de resultaten zagen. We hadden verwacht dat mensen juist ?s
avonds of in het weekend op zoek zouden gaan naar speciale aanbiedingen
en leuke activiteiten. Vooral de enorme terugkerende piek op donderdag
verraste ons. Kennelijk zijn veel mensen juist op donderdagmiddag op
zoek naar wat afleiding en speuren dan op kortingssites naar een
koopje.?
Het aantal kortingssites dat valt te bezoeken is de afgelopen jaren
wereldwijd explosief gegroeid. In de Verenigde Staten is het aantal
kortingssites in enkele jaren gestegen van 120 naar 520. Ook in
Nederland is het aantal aanbieders sterk gegroeid. Maltha: ?In
Nederland zijn kortingssites nog relatief nieuw. De gemiddelde
Nederlander kent er waarschijnlijk maar één of twee. Het aanbod is
echter vele malen groter. In Nederland verzamelen wij per dag ongeveer
180 aanbiedingen van 47 verschillende aanbieders. En daar komen bijna
dagelijks nieuwe partijen bij.?
Werkgevers hoeven zich trouwens niet al teveel zorgen te maken volgens
Maltha. ?Gemiddeld spenderen bezoekers slechts een paar minuten aan het
zoeken naar een koopje. Dat is ook logisch want de meeste mensen kennen
maar een paar kortingssites en die tonen slechts enkele aanbiedingen
per dag. Die moeten dan ook maar net bij je passen. ?Door het
toenemende aanbod zou je echter kunnen verwachten dat werknemers steeds
meer tijd op kortingssites door gaan brengen. Maltha: ?Ik denk dat dat
wel meevalt. Als het aanbod te groot wordt, zie je dat mensen gaan
kiezen voor 1 overzichtssite zoals MyDealPage, waarop je alle
aanbiedingen kunt vinden maar ook kunt filteren zodat je snel de deals
vindt dit voor jou interessant zijn. Op die manier ben je nog steeds
niet meer dan een paar minuten kwijt.? Een geruststellende gedachte
voor de werkgevers!
Links:
http://www.mydealpage.nl
Razende Robot Reporter