MyDealPage: 'Nederlanders massaal op koopjesjacht onder werktijd'

Persbericht van MyDealpage

Onderzoek van http://www.mydealpage.nl www.mydealpage.nl http://www.mydealpage.nl , een website die dagelijks een overzicht geeft van alle deals met megakortingen, onthult dat Nederlanders massaal onder werktijd speuren naar aanbiedingen op ?daily deal sites? zoals Groupon, LivingSocial en Groupdeal. Maar liefst 82% van de koopjesjagers bekijkt de aanbiedingensites op doordeweekse dagen tussen 9 en 5. Met name donderdag blijkt een populaire dag om op zoek te gaan naar een leuke deal.

Charles Maltha directeur van MyDealPage: ?Wij waren bijzonder verbaasd toen we de resultaten zagen. We hadden verwacht dat mensen juist ?s avonds of in het weekend op zoek zouden gaan naar speciale aanbiedingen en leuke activiteiten. Vooral de enorme terugkerende piek op donderdag verraste ons. Kennelijk zijn veel mensen juist op donderdagmiddag op zoek naar wat afleiding en speuren dan op kortingssites naar een koopje.?

Het aantal kortingssites dat valt te bezoeken is de afgelopen jaren wereldwijd explosief gegroeid. In de Verenigde Staten is het aantal kortingssites in enkele jaren gestegen van 120 naar 520. Ook in Nederland is het aantal aanbieders sterk gegroeid. Maltha: ?In Nederland zijn kortingssites nog relatief nieuw. De gemiddelde Nederlander kent er waarschijnlijk maar één of twee. Het aanbod is echter vele malen groter. In Nederland verzamelen wij per dag ongeveer 180 aanbiedingen van 47 verschillende aanbieders. En daar komen bijna dagelijks nieuwe partijen bij.?

Werkgevers hoeven zich trouwens niet al teveel zorgen te maken volgens Maltha. ?Gemiddeld spenderen bezoekers slechts een paar minuten aan het zoeken naar een koopje. Dat is ook logisch want de meeste mensen kennen maar een paar kortingssites en die tonen slechts enkele aanbiedingen per dag. Die moeten dan ook maar net bij je passen. ?Door het toenemende aanbod zou je echter kunnen verwachten dat werknemers steeds meer tijd op kortingssites door gaan brengen. Maltha: ?Ik denk dat dat wel meevalt. Als het aanbod te groot wordt, zie je dat mensen gaan kiezen voor 1 overzichtssite zoals MyDealPage, waarop je alle aanbiedingen kunt vinden maar ook kunt filteren zodat je snel de deals vindt dit voor jou interessant zijn. Op die manier ben je nog steeds niet meer dan een paar minuten kwijt.? Een geruststellende gedachte voor de werkgevers!

Links:
http://www.mydealpage.nl



Razende Robot Reporter